Notebook pro Linux: jaky koupit, jaky nekoupit

Ondrej Tuma konference na tsystemsweb.cz
Neděle Leden 27 20:28:04 CET 2002

David Nebesky wrote:

> Dobry den,
>
> uvazuji o nakupu notebooku (BTW: do 50 tis kc), na kterem bych provozoval
> Linux. Muzete mi, prosim, nekdo poradit, na co si mam dat pozor a cemu se
> pripadne zcela vyhnout? Zajimalo by me take, zda nekdo ma zkusenost s
> odmitnutim nakupu windows. Umoznuji to nektere firmy? Nebo je mozne z MS
> vydolovat zpet penize za vracenou licenci? Diky za radu.
ja pouzivam Compaq, nejprve RedHat nyni FreeBSD, co se tyce podpory na
notebooky neni, alespon na ty stare ale podle vseho se snazi na vsechny
pc i desktopy dodavat ovladace i pro linux.

Na invexu sem o tom mluvil s ceskym zastoupenim IBM, podpora je asi
podobna jako u compaq, nicemu se nebrani ale linux nasazuji na servery.
Ted nemuzu najit jejich vyzitku ale z praxe vi ze i kdyz to neni priliz
caste umoznuji kupovat pocitace i bez windows, ale chtelo by to primo na
nej.

Spatnou zkusenost mam s toshibama, stacil mi jeden a to jen z windowsem
pro zakaznikama, podpora hrozna, navic neoficialni stanovisko toshiby je
pouze system jimi dodavany takze, sme v praci nedokazali nainstalovat na
nejaky lepsi stroj ani W2k. a kamarad si stezoval ze je u nich problem s
pcmcia zarizenim, u toho myho smejda sem nedokazal nadetekovat ani 3com
sitovku ani US.Robotics modem a to jak na W95 tak W98..?

Asus nevim, znacka je to dobra, u tech poslednich lepsich sou nejake
vyjimky pro W2k linuxe sem na nem ani nevidel ani neznam z praxe.

HP jako asus, ale vim ze na nem unix-like systemy behaji, pravdepodobne
to bude podobne jako u Compagu ci IBM

Co se tyce systemu, osvecil se RedHat, Mendrake na tu moji 120ku neni,
je jen pro 200 a vyz. Slack na tom byl podobne ale nemoh sem poradne
rozhejbat grafiku. FreeBSD na nem sedi i kdyz sem musel udelat nepatrnou
upravu v konfiguraku ale na ty novy notasy by nemel bejt problem cokoli.

Ondrej Tuma
TSystems, Ostra             www.tsystemsweb.cz
m.i.r. - software, Nymburk  www.mir.cz
Techworld.cz                www.techworld.cz