Samba jako PDC a win XP

Kebert Martin mkebert na seznam.cz
Pondělí Leden 28 10:40:39 CET 2002

Dne po 28. leden 2002 08:54 jste napsal(a):
> Dobry den,
> nemate nekdo nejake zkusenosti s prihlasenim do domeny a netlogonem ve win
> XP ? Povedlo se to nekomu rozbehat ? Pokud se snazim prihlasit do domeny,
> tak ty XPcka hodi Pristup zamitnut, taky jsem si vsimnul ze predavaji
> uzivatelske jmeno ve formatu login$.
> Dekuji za radu.

Pro prihlaseni do domeny na NT like strojich je nutne mit v sambe 'machine
acoount'. V pripade NT4.0 (nebo jaka to je verze) mi stacilo udelat onen ucet
rucne ( 'smbpasswd -m' ), ale u Win2000 a WinXP to neslo. Pak sem nekde
zjistil, ze u nich je potreba (mozna jo, mozna ne. Ale chodi to ) aby si ten
ucet udelaly samy. Je na to potreba uzivatel, ktery ma podle smbpasswd UID=0
a radka v smb.conf :

add user script = /usr/sbin/useradd -d /dev/null -g machines -s /bin/false -M
%u

zaroven s tim by nemel byt v smb.conf tento radek(neni jiste, nutno ozkouset):
invalid users = root

A ve WinXP behem nastavovani 'prihlaseni do domeny' projit procedurou
'vytvoreni uctu pocitace', kde po Vas bude chtit jmeno a heslo
'administratora' (jednorazove, bude slouzit fakt jen pro pridani 'machine
accountu' a je to ten ucet s UID=0 v smbpasswd). Takze WinXP si ten ucet
pridaji samy a dal to facha v pohode. Vzhledem k tomu, ze nevim co kde jak a
kdy presne, nemuzu rict s urcitosti kde je ta zmena a jestli to bude chodit
uplne vzdy a vsude :-(.

--
S pozdravem

Kebert Martin <mkebert na seznam.cz>