OT: pomoc

David Jez dave.jez na seznam.cz
Pondělí Leden 28 15:57:36 CET 2002

On Sun, Jan 27, 2002 at 09:47:02PM +0000, Ondrej Tuma wrote:
> predem se omlouvam za OT
  Zdravim,

> My potrebujeme aby se unix-like systemy zacaly objevovat u naprostych
> analfabetu ve svete pc protoze oni se nauci, a pokud ne staci ze budou
> pouzivat to co my tak hrde hajime.
  Mohu se zeptat, kdyz ctu tuto argumentaci, na jeden jediny, rozumny duvod,
majici hlavu a patu? Popr. KDO to vlastne potrebuje?
  Protoze toto je cesta do pekel, pokud se linux bude snazit prizpusobovat
analfabetum, stanou se z neho druhy widle. Nebo se ti snad libi pristup, kdy
nejvice prace se investuje do tleskajicich kulatych preplacanych pruhlednych
a nervy drasajice pzvucenych voken a desktopu, ze to znamena tunu srotu
v kodu, miliony zbytecne zaplacaneho mista a cele to bude nefunkcni moloch?
A bude to konfigurovat NEKDO, kdo nezna zakladni pravidla na siti? Jako
sorry, ale jedina exotika na siti napacha tolik skod, ze bych se nerad dozil
toho, kdy nekdo dostane do kridel PeeCee, nalije na nej UN*X, nejak
si nastavi adresy, nejak postu a bude chtit komunikovat na netu... A nebude
vedet VUBEC NIC.
  Jiste, jsou jiste meze. Ale naprosty analfabet ma pouze 2 moznosti, ktere
jsou neporazitelne:
  (1) - Potrebuje pocitac k praci, necha si tedy od nekoho nainstalovat...
nakonfiguovat...spravovat... a sam pouze pracuje. Nemusi si s nicim zatezovat
hlavu.
  (2) - Zacne se pomalu ucit a plavat. Zde je proste studium literatury,
vlastni pokusy a nekolik velkych spalenin proste nevyhnutelnou nutnosti.

  Ano, pokud se nekdo rozhodne jit cestou je velice zasluzne mu pomahat.
Nejlepsi je najit si nekoho ve svem okoli, kdo ma velkou trpelivost, coz treba
ve vetsich mestech neni az tak velky problem.
  Ale pokud nekdo, kdo nepovazuje za nutne udat sve jmeno, nepozdravi slusne
do konference, posle dotaz - nefunguje - udelejte, pokud nikdo nereaguje tak
ho nekolikrat preposle a pote zacne nadavat a plest si rady s hotline, tak
co by mu kdo rekl, pokud by prisel  timto stylem _z oci do oci_ ?

  Linuxari nejsou sobecti lide, co si nevidi na spicku nosu, ale maji take
svete div se nejakou praci, svoji rodinu, poslouchaji doma reci jestli nechcou
delat neco jineho a kolik jim ta masina vlastne zere, obcas se chcou venovat
i jinym (hezcim) zalezitostem... Navic nejsou za rady placeni. Neni proto
divu, ze obcas s nekym vybehnou. Tak, jako v normalnim zivote, zalezi na
vystupovani a na xichtu, proste pokud se nekomu nelibim, holt mi nepomuze.
Co nadelam, nadavat budu akorat sobe ze jsem vul, ale ne jemu.
 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na fest.stud.fee.vutbr.cz