pomoc

Pondělí Leden 28 16:25:32 CET 2002

PERPETUM wrote:
> To pisete jako kdyby 'ti ostatni' co jsou tady prihlaseni chodili denne
> chlastat pripadne jen hrali hry na pocitaci ktere jim koupili bohati
> rodice, jen vy jste sedel u pocitace a drel od rana do vecera. Ja si na

	Myslel jsem vrstevniky - udam male srovnani - v Prostejove, kde jsem
studoval Gymnazium jsem byl 'exot' prvni kategorie, v Kromerizi byl ten
samy clovik tridni milacek - proc, to se neptejte mne... (pokud si
myslite, ze si lecim komplexi, verte, ze se venuji uzitecnejsim
cinnostem)

> prvni pocitac (Didaktik) vydelal na brigade, na prvni poradny (Amiga)
> jsem musel dost dlouho vydelavat ve Skodovce (zkuste si to nekdy u pasu
> a pak mi vykladejte jak to maji ostatni jednoduche ;-). Seznam jazyku ve

	Pokud Vam neco rika Palirna u Zeleneho stromu, pak verte, ze pasovou
vyrobu znam take i vicesmenou...

> kterych umim programovat a dalsi znalosti ktere asi zase vy nemate by
> vydalo taky na par radku. Ale zalezi snad na tom? Ne!

	Urcite tech jazyku bude na par radek a urcite bude spousta dalsich
veci, ktere neumim - jenze jaz zrejme na rozdil od Vas chapu hodnotu
znalosti, lide nejen v nasi male zemicce si nezvykli na to, ze informace
jsou nejdrazsi obchodni artikl na svete (opakuji to hodne casto, porad
je to bohuzel pravda), a proto s tim tak zachazi a devalvuji tuto
hodnotu. Ja to vim a za dobre odvedenou praci, radu, opravu atd. jsem
ochoten zaplatit primerenou cenu - casto pocitam i s vyssi cenou a kdyz
si rekne clovik mene, dostane tu mnou kalkulovanou, protoze vim, ze
levneji bych to stejne neporidil a mam-li zaruku kvality, priplatim.
Takovych lidi moc neni, obcas se na mne kamaradi divaji, ze jsem divnej
treba jen proto, ze zaplatim vice, nez 'bych musel' - bohuzel cesky
clovek uvazuje timto smerem a casto do extremu - ostatne denne se s tim
setkavam u zakazniku...:-(

> nestesti'? Kdyz mam problem - a jsem zelenac - tak hledanim na netu
> najdu plno 'dobrych' rad. Kolikrat si odporuji (to dobre rady casto :-)

	Jo to ja take, takze proc polemizujete s nazory jinych, kteri to rovnez
mysli dobre?

> jim hned kvuli tomu fakturu. Ale tady jde o Linux a tomu stale rozumi
> jen hrstka lidi - vy 'stare paky'.

	Kolikrat tedy 'ty stare paky' nekdo poslechne bez toho, aby musely
salodlouze zduvodnovat svuj postoj?

> proc tady neni odpoved typu 'Vykaslete se na to a kupte proste externi!'

	'-) myslite si, ze jsem nekdy zrovna v teto otazce doporucil neco
jineho? Kdybyste sel za mnou, dozvedel byste se to okamzite zadarmo
okamzite - naposled jsem takto radil tchanovi o vanocich...

> (uz kdyz jsem pred par lety kupoval svuj soucasny modem, tak jsem vedel
> ze i kvuli tomu ze budu chtit casem pracovat s linuxem potrebuju
> externi)

	A tady narazime na to, co se stane, kdyz nekomu 'jen' poradite -
tazatel, ktery ziska odpoved bez souvislosti si udela chybny zaver a
retezova reakce je na svete - prosim muzete zduvodnit svou vetu: "kvuli
tomu ze budu chtit casem pracovat s linuxem potrebuju externi"? Docela
hodne by (asi nejen) mne zajimalo, jak jste k tomuto zaveru dosel, kdyz
uz nekolik let provozuju ruzne kombinace internich (i ISDN) modemu..

> Lide se tu ptaji na noteboky - proc se jim neodpovida 'Zeptejte se
> vyrobce nebo si to najdete na netu, od toho mate prece Google!'

	Protoze notebook je krabicka (black box) sama pro sebe, uplne jine
kategorie nez stavebnice zvana PC. A jen vyrobce vi, jak kompatibilni
soucastky dodal - podobne to mate v pracovnich stanicich (skutecne
WorkStations)... A obecne nelze nic doporucit, jedine zkusenostmi lidi
muzete iterovat, co si urcite neporidit. Myslite si, ze krabicova
Windows nainstalujete v pohode na 'bezne' notebooky?

> Tak proc se tady na dotaz zacatecnika odpovida jen RTFM nebo najdete si
> to a neotravujte???

	Protoze 99% dotazu lze vyresit man <aplikace>, info <aplikace>, cd
/var/share/doc/<aplikace>, HOWTO-<oblast do ktere aplikace spada> apod.,
kolik lidi zna adresy jako www.linuxdoc.org, docs.linux.cz apod.? Kde se
dozvedeli o linux na linux.cz?