mount neprebira spravne parametry z fstab

Michal Vymazal gandalf na mbox.vol.cz
Úterý Leden 29 12:37:19 CET 2002

Pavel Lisy wrote:

> Narazil jsem na zajímavý problém
>
> montuji některé adresáře z windows a chci správně viděl češtinu v
> souborech
>
> pokud napíšu v řádce
>

> mount -t smbfs -o \
> username=jmeno,password=heslo,codepage=cp852,iocharset=iso8859-2 \
> //prog-36/D /mnt/prog-36_D
>
> vše funguje správně.
>
> Když napíšu do /etc/fstab
> //prog-36/D /mnt/prog-36_D smbfs \

noauto,user,codepage=cp852,iocharset=iso8859-2,username=jmeno,password=heslo
> \ 0 0
>
> Tak se mi při mountu natáhne do jádra ještě modul nls_iso8859-1 a
> čeština je pomršená. Předpokládám, že je to špatným předáváním parametrů
> z fstab do mountu.
>
> Nevíte někdo, jak to vyřešit?
>
> Pavel

Zdravim
Pravdou je, ze se mi to na RH 7.1 CZ stalo take (nastesti jen jednou) a
vtip byl v tom, ze v /etc/mtab bylo neco jineho  ...  a bylo. Nejak se mi
to nepovedlo do-vimovat (to je fakt nadherny vyraz, vdaka Peter) a tak jsem
pouzil linuxconf. Kupodivu to zapsal vsude spravne (ne, jeste jsem se RH
neptal, proc je to na vicero mistech) a od te doby bylo po starostech.

Hezky den
--
Michal Vymazal
Office Computer