OT: pomoc

Oto Buchta tapik na neo.cz
Úterý Leden 29 13:13:08 CET 2002

Dne út 29. leden 2002 12:39 Roman Kučera napsal(a):
> Musim dat za pravdu puvodnimu prispevku. Neni to jednoduche. Jednou jsem
> vznasl dotaz na Sambu, odpovedelo mi par lidi, kterym dekuji, ale
> problem mi to nevyresilo. navic jsem obdrzel dalsi dotaz, ktery jsem
> nebyl schopny odpovedet.

To je celkem skoda. Ale na rozdil od konference tomcat-users na apache.org
99% rozumnych otazek je alespon castecne zodpovezeno.

> Myslim, ze zacinajici linuxar musi projevit OBROVSKOU trpelivost a vuli
> a nadseni. Pokud nema kamarada, ktery do toho jiz pronikl a ktery s nim
> sedi denne na jednom pracovisti, je to strasna drina.

Je. To nerika nikdo. Ale ten pocit, ze jste si sam, bez cizi pomoci
rozchodili masinu tak, aby delala, co po ni chcete...

Ale priznam se vam, ze ja osobne se napriklad snazim zacit programovat v
elispu, ale je to pro mne jeste porad velka hadanka.

Pokud chcete ale Linux provozovat doma a nemate tedy nejake drasticke naroky,
vetsinou jsou distribuce pripraveny tak, aby s tim problem byt nemusel.

> Neni zadna ucebnice, podle ktere by se dalo systematicky pronikat do
> linuxu. Co je mi platne, ze se dozvim, ze mam nainstalovat nejaky patch
> na rsync, kdyz nevim, jak se to provadi?

Ja myslim ze je, viz nize.

> Snazim se cist knihu Linux od Sobella, jenze to neni ucebnice, to je
> spis podrobne FAQ. Nekolik hodin jsem zuril, ze mi editor vi nefunguje,
> jak je popsano. Pak jsem svou chabou anglictinou z helpu vytusil, ze mam
> vim, ktery se nejak zahadne spisti prikazem vi (?) a ze ten funguje
> trochu odlisne. A takovych problemu ma samouk spoustu.

No, tady bych se Marca Sobella zastal. On totiz nepopisuje ani vi, ani vim,
nybrz ELVISe. A samozrejme ze do uvodu ke kapitole take napsal, ze se
jednotlive klony editoru vi mohou od sebe lisit.

> Ani na teto konferenci jsem nenasel, jak vlastne funguje a co mam delat,
> abych ji mohl pouzivat. Tak zkousim psat tento mejl, snad si ho nekdo
> precte.

Co nemuzete pouzivat? Knihu od Sobella? Linux? vi? Sambu?

Pokud chcete vedet, jak funguje vim, doporucuji se podivat po ucebnici vi od
Satrapy (ma to nekde u sebe na webu, mnohokrat probehl odkaz tady v
konferenci, takze zkuste zadat ve vyhledavani ve skupinach na googlu
Satrapa +vim a hned prvni odkaz je to, co hledate
(
http://groups.google.com/groups?q=Satrapa+%2Bvim&hl=cs&btnG=Vyhledat+Googleem
)

Uznavam, ze ne kazdy musi vedet, ze prirucku k vim napsal pan Satrapa, ale
kombinace Linux +vim +prirucka ji vrati take na prvnim miste, Linux +vim
+manual +cz na tretim.

> Nevite o nejake dobre knize o linuxu pro me? Muj problem neni bash, ale
> pochopit, jak se co dela.

Linux - Internet Server (je davno rozprodana, takze pujcit si nebo pockat, az
pan Satrapa dopise nove vydani)
Pouzivame Linux - trosku starsi, ale rekl bych, ze dostatecna
Linux Dokumentacni projekt - da se sehnat v elektronicke podobe, takze to
neni pro zacatecnika zas takova priserna investice. Ale pokud jsem slysel,
nove vydani by melo obsahovat i popis SMB-HOWTO.
No a zmineny Marc Sobell

Zbytek bych povazoval za ne uplne zdarile ci zastarale

No a pak mate moznost se podivat nekde po bibli UNIXu,
tedy Brodsky-Skocovsky - UNIX .(nebo tak nejak) Ale asi take nebude.
Skocovsky pak vydal jeste Zaklady Operacniho Systemu Unix (science) a rekl
bych, ze je to velmi dobra kniha. Ale sambu tam nenajdete.

> Prominte mi ten tragicky vylev.

No to je snad asi vse.

--
Oto 'tapik' Buchta