pomoc

Vladimir Rengevic vlado na grafon.sk
Úterý Leden 29 22:30:55 CET 2002

Dobry den,

> predem se omlouvam za OT
Nic v zlom, ale preco to posielate do 3 konferencii???

> po nnekolika dnech sem se dostal ke cteni ruznych clanku na webu a nejen
> tam a po precteni nekterych z nich sem si uvedomil ze se v nich skryva
> obcas i pravdiva vytka prave nam.

No stale mam taky pocit, ze vadi tym co sa pytaju ze nedostanu
polopatisticku odpoved ako z hot-line platenej sluzby. Alebo viete
o tom, ze by M$ a dalsie firmy radi zdarma? Ja napriklad platim
za "udrzbu" uctovnictva 890 korun polrocne a je v tom updatovanie
na aktualne zakony a technicka podpora.... A nastastie minule
som sa dovolal po mnohych pokusoch a radach dotycnej "technickej
podpory" k cloveku co to programuje a tomu skoro padlo sluchatko
z ruky ked sa dozvedel, ze mi radili ze podstatny modul nemusim mat
nainstalovany.... Ona totiz vysla nova verzia a prechadzaju z Foxky na
nejaky blud pod WinShit!

> Je nam jakozto prizpivovatelum vytykana zaujatost proti novackum, ano
> uznavam ze odpovidat v konferencich na otazky typu jak vytvorim adresar

Ano, presne toto je kamen urazu! Ak chcem v zivote s cimkolvek pracovat
_musim_ si precitat manual k dotycnej veci. Ak nie nemam co plakat
ze mi nieco nejde. A kopec ludi sa vyhovara na anglictinu, ale je dostatok
literatury popisujucej zaklady Unixu a Linux v cestine!

> linuxu je hrozne, ale uvedomte si prosim ,ze mnozi uzivatele nejsou tak
> schopni jako my, nemusi to mermomoci byt spravci systemu, podnikove site
> ci programatori, mohou to byt naprosti laikove ve svete pocotacu vubec,
> a nasim ukolem je jim pomoc, alespon tak to vidim ja a jini kteri
> vybudovali ruzne zdruzeni a skupiny jako je cZ-LUG a brzi i BSD.CZ

Ano, ja som tiez obycajny clovek. Majitel firmy - grafickeho studia.
No a zhodou okolnosti sa staram o vlastnu siet kde bezia dva linuxove
servery. Ale nie som 100% systemovy administrator ani nic podobne!
Venujem sa tomu vo svojom volnom case (teda ak nejaky zvysi).
Myslim si, ze som "vyssia stredna trieda" - viem zlozit pocitac,
nainstalovat OS, co-to nakonfiguraovat...
A uplny laik vo svete pocitacov _nemoze_!!! chciet instalovat
operacny system (ak tal len WinShit odklikanim "dalej" ale aj tam
stroskota napriklad pri "divnych cislach IP adresy").

> Pokud obcas ctete nektere clanky a zamyslite, nad nekterymi otazkami
> byva v konferenci neodpovezeno a ne proto ze odpoved nikdo nezna ale
> protoze je nezajimava ci naprosto banalni, nenechme proto ostatni

Ano, je to presne o tom. Ludia ktory v tejto konferencii vecsinou radia su
na akademickej pode (napr. Yena), alebo zamestnany (Napr. S. Meduna
a kopec dalsich). Odpovedaju VO SVOJOM VOLNOM CASE UPLNE
ZADARMO!!!! A ked 5xmesacne citaju tu istu otazku - nebude to trocha
drze chciet aby vzdy polopatisticky vysvetlili co treba? Alebo este lepsie
aby mali vlastny archiv a poslali patricnu odpoved? Ak dostanem
odpoved RTFM je jasne, ze v manuali je to asi detailne popisane
a dotycny vie po co ma tam posiela. Ak sa dozviem ze mam hladat
v archive - znova je jasne ze som prekrocil META-FAQ a najprv
sa mal pozriet tam. Prosto nechcime od inych nic nasilim!
Ked chcem od niekoho odpoved som za nu vdacny a nenadavam
ze mam citat manualy, hladat.... Robi to pre mna, aby mi pomohol!!!!
Prosto - treba sa naucit vazit cas, ktory mi niekto venoval!

<reklama>
So SuSe nic nemam a pouzivam RH ale najjednoduchsie som to nasiel:
Ak nemam cas alebo chut nieco studovat a nastavovat alebo mi to
nejde navolim si stranku http://www.suse.cz/cz/services/prof/inst.html
a vsimnem si cennik v spodnej casti! A vtedy pochopim ceny
za ktore mi radia ludia vo konferencii!!!!

Pripadne si vsimnem:
      Poradenství a konzultace 1 500 Kč/hod

a pochopim....
</reklama>

> zacatecniky lapat po dechu ve svete linuxu ale pomozme jim,
> neodpovidejme jim podivej se do manualu, neumis anglicky nechod na web,
> sou to jenom lidi, mozna amateri a my je potrebujeme jako nikoho jineho,
> kde by byly systemy bez uzivatelu, a pokud nekdo necemu nerozumi od toho
> sou konference aby mu pomohli.

Ano, v rozumnej miere! Ak studuje a snazi sa zarucene ho "postrcia".
Ak nema chut odporucam konzultacie u firmy ktora ich poskytuje!!!!

> My potrebujeme aby se unix-like systemy zacaly objevovat u naprostych
> analfabetu ve svete pc protoze oni se nauci, a pokud ne staci ze budou
> pouzivat to co my tak hrde hajime.

No az tak nie! Alebo si dotycny vybere sam a je spokojny,
alebo ho nic na svete nepresvedci ze nieco co mu nejde je lepsie!
Ked pred Vas postavim pokazene BMW a spokojne vrciaceho trabanta
co si vyberiete? Ja si myslim, ze to na com sa da odviezt! Alebo si
pozhanate prirucku od BMW a zistite preco nejde nastartovat a opravite
to. A ak to opravit neviete zavolate servis, ktory Vas ale primerane
zinkasuje! Nic nove, obycajna trhova politika!

Vlado
----
Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON dtp studio
Tranovskeho 19, Liptovsky Mikulas, Slovakia
phone: +421/44/5526153, fax: +421/44/5621454
mobil: +421/905/642799