zachrana dat z hdd

Vladimir Rengevic vlado na grafon.sk
Středa Leden 30 11:25:23 CET 2002

Dobrý den,
>   měli jsme server s SCSI, řadič Adaptec 2940 a 4 HDD.
>   Včera "klekl" řadič. Nevěděli jsme, co je za problém, proto jsme
>   zkoušeli několikrát server zapnout. Odešly všechny 4 hdd...
>   Samozřejmě nějaké zálohy máme, ale ne úplně aktuální.
>   V jednom disku odešla elektronika (zkusím sehnat stejný disk a
>   vyměnit) ostatní se ještě "roztočí", ale to je vše.
>
>   Jde mi o toto:
>   1. existuje utilita, která z toho ještě nějaká data vydoluje?
>   Vím, stačí podívat se na Geoogle zadat správné klíčové slovo a mám
>   jich asi spousty. Nechci a ani nemůžu pracovat pokus-omyl ==
> [...]

No mne velmi pomohol gpart - vie pekne zrestaurovat naburanu strukturu
disku.
Problem je mozno v mnozstve informacii - tie 4 disky boli v nejakom RAIDe,
alebo samostatne? Ak samostatne gpart by som jednoznacne vyskusal
(umoznuje pokusit sa o zrestaurovanie a zapise az potvrdeny "navrh").
**
   Gpart is a small tool which tries to guess what partitions
   are on a PC type harddisk in case the primary partition table
   was damaged.

   http://home.pages.de/~michab/gpart/
**
Pre RAID skor mozno novy rdic rovnako nakonfigurovany a pokusit
sa ci to nezvladne sam (teda ak tam bol mirroring).

>   2. popřípadě nevíte o firmě, která by nám data zachránila ?
>    (jaká je prosím orientační cena za zachráněná data? Jde mi opravdu
>    jen o cca cifru pro šéfa)

No ja som data radsej oplakal (robota 3 ludi za cca 3 tyzdne),
ale verim ze to budu desiatky tisic, mozno jednotky....

Vlado
----
Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON
Tranovskeho 19, 031 01 Liptovsky Mikulas
tel.: 044/5521653, fax: 044/5621454