Dual boot s win xp

Miroslav Zelený miroslav.zeleny na worldonline.cz
Středa Leden 30 19:11:24 CET 2002

 Tomas Dudasko wrote:

 > Dobry den,
 >
 > Budu se poustet do pokusu s timto a nez se do toho pustim, ma tu nekdo
 > nejake zkusenosti s instalovani linuxu proti win xp? Pokud ano mohl by
 > (trebas na soukromy mail) se mi ozvat, zda mam ocekavat nejaka
 > nepredpokladana prekvapeni, nebo zda ma jiz vychytane nejake finticky
 > :-)
 >
 > Dekuji
 >
 > Tomas Dudasko

ja jsem instaloval xp na disk kde jsem mel uz linux, freebsd, w2k a winme.
tak nejprve pri instalaci (staejne jako w2k) to nastavilo jako aktivni oddil
windousackej disk c, takze jsem musel po instalaci znova nastavit linuxackej
disk
na kterym mam jen lilo (asi 8MB - ani ho nemam namountovanej) protoze
rootdisk
mam jako logicaldisk v rozsirenym oddilu. to co me ale opravdu nasr... bylo
to ze me
ty zkur... xp precislovali diskovy oddily podle toho jak jsou umisteny
fyzicky na disku.
kvuli tomu jsem musel preinstalovat freebsd.

puvodni cisla disku:
hda3        ext2            jen pro lilo ktery je v bootsektoru (velikost-
nejmin co slo)
hda1        fat16            C    (2GB - na nem jsou winme a v bootsektoru
os loader zw2k) -tam je winme
hda4        freebsd        disk s freebsd (asi 800MB)
hda2        roz. oddil:
    hda5    fat32            D    (2GB)
    hda6    fat32            E    (10GB) -tam je w2k a xp
    hda7    swap            (128MB)
    hda8    ext2            root disk pro linux (asi 6GB)
(bootovani: program v mbr nacte bootsektor s lilem z hda3 kde je na vyber:
linux, freebsd, windows, floppy
pri vyberu "linux" se linux zavede primo, pri "freebsd" se nacte zavadec
freebsd z hda4, pri "windows" se zavede
os loader z hda1 kde je na vyber winme, w2k, xp)

cisla disku po instalaci xp:
hda1        ext2            jen pro lilo ktery je v bootsektoru (velikost-
nejmin co slo)
hda2        fat16            C(2GB - na nem jsou winme a v bootsektoru os
loader zw2k)
hda3        freebsd        disk s freebsd (asi 800MB)
hda4        roz. oddil:
    hda5    fat32            D(2GB)
    hda6    fat32            E(10GB)
    hda7    swap            (128MB)
    hda8    ext2            rootdisk pro linux (asi 6GB)
(kvuli tomu jsem musel prekonfigurovat lilo a freebsd jsem musel
preinstalovat, protoze zavadec freebsd
hledal system porad na hda4)

podle meho nazoru jsou xp uplnej shit a jsou mene stabilni nez w2k.
taky jsou o hodne hardwarove narocnejsi nez w2k a to i kdyz se vypnou
vsechny graficky efekty. jak je to billovych produktu zvykem co fungovalo
v predchozi verzi v nove jiz poradne nefunguje - presvedci se sam. jedine
co by se mozna dalo pochvalit je graficky prostredi.

miroslav zeleny