OT: Zalozni pripojeni do internetu

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Čtvrtek Leden 31 10:51:20 CET 2002

janousek na fonet.cz (Ing. Pavel PaJaSoft Janousek) writes:

> 	Ano, myslim, ze to mate naplanovano krasne, bohuzel v lokalnich
> podminkach stredni Evropy jsem se nesetkal s tak vstricnym ISP (mysleno
> ze by ochotne spolupracoval na podobnych vecech s jinym, to uz Vam radsi
> nacpe jinou technologii vlastni provenience)... - zrejme narazite na
> 'ochotu'...

Myslim, ze je jasne, proc se do toho nikdo nepohrne. Lidi, kteri nic
nevi o BGP a presto chteji mit svuj vlastni AS a napojeni na vice
provideru, jsou nebezpecni nejen sobe, ale i jim. Takova spatna
konfigurace muze rozhazet fungovani i jejich site.

> 	Tady nejsem silny v kramflecich, pokusim se odpovedet co o tom vim -
> nevim zda-li splnujete pozadavky pro registraci u RIPE a vlastneni
> vlastniho ASka, nicmene by resilo spoustu Vasich problemu (ceskych
> podminkach se navic domnivam co ASko, to clen NIXu (jsou i dalsi AS bez
> zastoupeni jejich vlastnika?) => 50.000,- Kc). Je otazka, zda-li bude
> dosavadni ISP ochoten prenechat Vam cele Ccko, protoze musi byt
> prideleno Vasemu AS (a vyjmuto z rozsahu soucasneho AS Nextry), aby
> se

Myslim, ze na to by musel dotycny zmenit IP adresy a dostat nejake PI
(provider independent), protoze neni jen tak jednoduche vykousnout
jedno C, protoze to providerovi rozhodi sumarizaci jeho siti v BGP.

> paterni smerovace meli ceho chytnout (smeruji podle 'AS tabulek', nikoli
> 'IP cest', zjednodusene receno) - zda-li je to technicky a lidsky

No to je hodne zjednodusene, skoro bych rekl ze spatne :-) Vzdycky se
smeruje podle IP tabulek, ale metriky se pocitaji podle poctu AS pres,
ktere jsou ty IP adresy ohlasovany.

A opet tato otazka nema s linuxem v podstate nic spolecneho. Zkuste
cz.net.internet.

Brno, Czech Republic