pomoc - trochu jiny pohled

Ing. Vlastimil Pospíchal vpospichal na centrum.cz
Čtvrtek Leden 31 10:49:12 CET 2002

On Thu, Jan 31, 2002 at 09:12:55AM +0100, Pmnhj na metro.dp-praha.cz wrote:
> Mam pocit, ze se tu stale opakuji dva nazory - jeden zastava nazor, ze linux
> by se mel rozsirovat mezi vicemene profesionalni komunitu a druhy, ze by se
> mel rozsirit mezi laickou cast verejnosti a bojovat o prizen s win. Myslim,
> ze pokud se dostatecne nerozsiri budou stale chybet ruzne ovladace, bude si
> muset linuxova komunita spoustu veci delat sama a zadarmo. To je opravdu
> cesta do pekel, protoze s casem ubyva nadsencu a novi jsou nadseni pro neco
> jineho

Chybějící ovladače pro nový HW by snad asi nevadily, jako chybějící
dokumentace k HW. Nedávno jsem sháněl ovladač pro Kodak DC40.
Našel jsem jen ovladač pro DC50, který byl evidentně psán metodou
pokus-omyl. Podle protokolu, který jsem z něj vysledoval, bych
neměl problém si ten ovladač napsat sám, bohužel protokoly DC40 a
DC50 se od sebe liší a nemám tolik času na experimenty tohoto druhu.

Co z toho vyplývá? Nemusíme tlačit na výrobce HW, aby nám dodali
ovladače pro Linux. Vždyť na světě je něco kolem stovky OS, to
zařízení by nutně muselo být dražší. Stačí, když výrobci vydají
DOKUMENTACI k tomu, co vyrobili, jakým způsobem je nutné s tím
jejich zařízením komunikovat. Ovladače si už napíšeme sami.

Bye Kit
--
Ing. Vlastimil Pospíchal
http://www.hoteldrnholec.cz