Klient a sluzba www

Richard Willmann mailinglists na nocomment.sk
Čtvrtek Leden 31 11:34:56 CET 2002

>  To je logicke. Ale jak rikam, ostatni sluzby funguji bez problemu,
> takze stroj on-line je.

no, teda ani tak moc nie, ono otazkou je ci na cielovom stroji na
"problemovom" porte nieco bezi a co je pred tym. teda ci sa ten port tvari
rovnako ako na stroji ktory je offline. inak povedane, connect by podla
mojich skromnych skusenosti mal zacat 3way TCP/IP handshake. tzn. posle SYN
paket a caka. ked pride ACKSYN tak je to ok a pokracuje (nieco tam bezi,
teda aspon odpoveda), ak sa vrati tusim RST ci co, tak tam nic nebezi alebo
je to odfiltrovane no a ak nepride nic tak sa caka na timeout.

no a napriklad aj taky bezstavovy packet firewall na linuxe sa da nastavit
tak ze to vie pakety rejectovat, dropovat a akceptovat. to posledne je samo
osebe jasne, to prve da protistrane vediet ze tadial cesta nevedie a to
stredne by sa malo tvarit ze o tom nic nevie :)

no a ak sa chce riesenie, tak tusim cez fcntl sa da nejako nastavit socket
tak ze to tam nikdy nezmrzne a potom pollom alebo selektom cakat kym sa da
nieco citat/pisat. popripade, nastavit alarm s nejakym timeoutom. ja som to
robil uz strasne davno a este k tomu v perli, Stevensa mam na stole a ani po
roku co som ho kupil na amazone soms a k tomu nedostal, takze ak tu je
nejaky sietovy programator, urcite ma rad opravi....

rwi