ako na WHOIS

Richard Willmann mailinglists na nocomment.sk
Čtvrtek Leden 31 11:40:51 CET 2002

zdravim,

maly problem, tak to uz vyzera ze dalsie dva tyzdne stravim hranim sa s WHOIS. Osobne s tym moc velku skusenost nemam tak som zacal hladat v RFC. Nieco som nasiel, obsahom bol format asi troch query a informacia ze to bezi na porte 42. tot vsjo. no ale, mohol by mi prosim niekto v skratke vysvetlit ako to s tymi databazami funguje? existuje nejaky cetralny register? niekde som cital ze pri com domenach take nieco je a to nieco presmeruje klienta na WHOIS server registratora. ale je v tom nejaky bordel ...

zatial potrebujem zistovat iba netblock ownera pre IP adresy, tam to je jednoduche, su 3 registre a staci skusit kazdy z nich, jeden odpoved da :-) ale pri domenach je to nejake dost popletene.

mohol by prosim niekto?

diki moc

rwi