DOS a od koho opisoval [Was:Re: OT: pomoc]

Čtvrtek Leden 31 13:02:29 CET 2002

	Zdravim Oto!

Oto Buchta wrote:

> Pokud jsem dobre studoval historii, tak MS-DOS 1.0 byl zakoupen firmou
> Microsoft za nekolik desitek tisic USD a jednalo se o port CP/M ze Z80 na
> i8086. Proc byl pouzit prave Z80? Jednoduse proto, ze Z80 byl standardem mezi
> pocitaci tridy HC a byl take nesrovnatelne lepsi nez i8080.

	Nepru se o kvalite procesoru Intel vs. zbytek sveta..;-)

	Koukam ale, ze o tom 'prevzeti' DOSu firmou maly mekky je hodne ruznych
dohadu - dle informaci, ktere se mi vesmes na Internetu podarilo
sesbirat zejmena v poslednich letech vyplyva, ze MS koupil jiz (tusim,
ze se jmenoval QDos) DOS od nezname firmy za asi 40-50 tis. $ a udelal z
nej MS DOS. Tvuj nazor jsem rovnez sdilel, predevsim drive a pod tihou
tistenych 'historii' - to jen pro informaci...

> A pokud se tyka HLAVNIHO rozdilu mezi CP/M a MS-DOS, tak to je v pismenkovani.
> U CP/M byl hadr A: a B:, C: a D: byly mechaniky. Uz nevim, na ci popud doslo

	Zavidim, ja jsem se k pocitaci, ktery by mel HDD a jel pod CP/M nikdy
nedostal...:-(

> A pokud se nemylim, tak adresare jsou az vykrikem MS-DOS v.3

	S tim bych souhlasil...;-) - adresare vubec nejsou zalezitost OS...;-)