lehce OT - co misto monitoru a klavesnice ?

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Čtvrtek Leden 31 12:57:31 CET 2002

"Mošnička Roman" <RMosnicka na cpoj.cz> schrieb im Newsbeitrag
news:7F77423773401E4E82938BD7EA6EEF1068E585 na thor.cpoj.cz...

> co místo monitoru - je mozné k linuxu pripojit nejaky display,

Tlaciaren :-)))

> prípadne jak. Jde jenom o to, abych mohl v konzoli spoustet
> prehrávac mp3.

Zalezi na tom, aky komfort ocakavate a kolko sa vam chce bastlit
a programovat.

Existuju myslim LCD displeje so seriovym ovladanim (nemam ale
poruke ziadny datasheet) alebo sice so zlozitejsim protokolom,
ale cez LPT port zvladnutelnym. Tie druhe sa u Conrada pohybuju
od 13 EUR za 8x2 znakov po 72 EUR za 40x4.

> co misto klavesnice ?

Na pohyb po menu staci nejakych 5 klaves - 4 smery a OK.
Pokial mate na tej doske este 2 seriove porty, viem si predstavit
zapojenie, ktore nepotrebuje dalsie suciastky (CD, CTS, RI
su vstupy, proste pripojite tlacitka pripajajuce ich na nejaky
vystupny pin).

> Jak vyrešit hlucnost zdroje - CPU uchladí pasivni ale co
> s ventilatorem ve zdroji ?

So zdojom by nieco robit slo, ale co disk?

Co sa tyka zdroja, najprv by som to proste vyskusal - ventilator
prec, vliezt do zdroja, zaciernit chladic na vykonovom tranzistore,
prilepit nan templomer a masinu pustit. S mierne podtaktovanym
strojom, iba jednym diskom a bez grafickej karty je kludne
mozne, ze to bude v akceptovatelnom pasme. Pozor ale na to,
ze ventilator zdroja chladi aj ten procesor - ak v tej bedni
bude stat vzduch, pasivny chladic stacit nebude.

Je tiez mozne urobit zdroj externy - ten sa bude chladit lepsie.

Zdravi
--
                                                 Stano