pomoc - trochu jiny pohled

Martin Mačok martin.macok na underground.cz
Čtvrtek Leden 31 13:48:43 CET 2002

On Thu, Jan 31, 2002 at 01:37:17PM +0100, michal wrote:
> Zakladnim problemem Linuxu a asi skoro vsech svetu typu *nix je to
> ze chybi lidska tvar,

Ne, spise ho pouzivaji lide co by ho nemeli pouzivat, anebo naopak.
Mozna konkretneji: lide se snazi pouzivat Linux jako by to byly
Windows.

A vubec mi to pripada jako nesmysl. Terminy jako "zakladni problem" ci
"lidska tvar" ... ja se naopak v Linuxu setkavam spise se softwarem,
ktery nekdo napsal ne proto, ze mu to jiny nakazal a zaplatil za to,
ale se softwarem, ktery nekdo napsal pro sebe. Pro nekoho muze byt
"lidska tvar" sponka pobihajici po obrazovce a animovane polopruhledne
GUI s ozvucenim, pro nekoho je to software, ktery je maly, stabilni,
efektivni.

>  uceleny color management, pouzitelny bitmapovy editor (podpora
> barevnych modelu CMYK, sprava pisem atd.

Jsou to jiste pro dost lidi zavazne problemy, ale charakterizovat to
jako "zakladni problem Unixu" je naprosta _ptakovina_.

> Je potreba si uvedomit ze 90 uzivatelu ze 100 nevyuzije nikdy vsechny ty
> "vychytavky".

K cemu je potreba si to uvedomit? Co je s tim potreba udelat?

>  A komercni uspech zaruci pouze ten system kde bude mozne
> snizit naklady na administraci,

Abysme se nedostali k systemum, jejichz prednosti je to, ze jej muze
nainstalovat a provozovat i babicka ci sekretarka a u nichz se
bezpecnost konfiguruje prepinacem  [ ] Ano  [x] Ne.

--
         Martin Mačok                 http://underground.cz/
   martin.macok na underground.cz        http://Xtrmntr.org/ORBman/