Linux a routing AppleTalku

Vladimir Rengevic vlado na grafon.sk
Čtvrtek Leden 31 23:31:17 CET 2002

Pekny den ;o)

> chtel bych se jem optat, zda nema nekdo se %subj% nejake
> prakticke zkusenosti.

No ja tu mam dve podsiete ktore sa vidia - jedna koax a druha TP ;o)

> Potrebuji dat Linux (SuSE 7.1) jako router mezi dve site
> appletlouku, v kazde je jedna zona a z jedne by mel byt
> pristup do druhe a naopak. Appletalk to musi byt, protoze
> nektera zarizeni umeji jen ten a neumi TCP.
> Jde pouze o to, jestli nekdo nema zkusenost s tim, ze by
> tam mohla byt nejaka ficura, ktera to zkomplikuje nebo
> znemozni.
No jedna z veci je ta, ze sa nevidia ani pocitace - z jednej do druhej
podsiete. Aj ked na nich bezi TCP/IP.....

> S jednou siti mi to funguje OK jako file i print server,
> stejne tak to urcite bude fungovat se dvema, tam se niceho
> nebojim, ale netroufam si odhadnout jak se budou chovat
> ty dve site vuci sobe.

Inak vobec to neni problem, predpokladam ze tam mate netatalk.
Potom staci do suboru  /etc/atalk/atalkd.conf

***********
eth0 -seed -phase 2 -net 1 -addr 1.100 -zone "Koax"
eth1 -seed -phase 2 -net 2 -addr 2.200 -zone "100 Mbit"
a vsetko bezi uplne bez problemov. Routing zabezpecuje netatalk automaticky.
No a samozrejme appletalkova siet sa vam rozdeli na dve zony....

Vlado
----
Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON dtp studio
Tranovskeho 19, Liptovsky Mikulas, Slovakia
phone: +421/44/5526153, fax: +421/44/5621454
mobil: +421/905/642799