Pošta Linux <-> Windows

Petr Bravenec pbravenec na solartec.cz
Pondělí Červenec 1 14:08:45 CEST 2002

>(1) Z Linuxu i z Windows můžu přijímat poštu, ale celkem pochopitelně
>poštu kterou přijmu v Linuxu nevidím v klientovi pro Windows a naopak.
>Tomu se samozřejmě nedivím, ale když se potřebuji například z Windows
>podívat na Linuxovou zprávu znamená to pro mne přebootovat do Linuxu,
>podívat se na zprávu a zase hurá do Windows.

IMAP řeší všechny problémy :-)
A pokud je poštovní klient šikovný (mozilla), zavádí IMAP i nové
možnosti - hledání,
o jakém si Outlook může nechat zdát.

>stane, že síť providera vypadne, ale překvapuje mne že najednou
>přestane fungovat i moje DNS (tj. najednou se nedostanu se na
>http://intranet/ ).
>    Myslel jsem si že to je kvůli tomu že mám v konfiguraci binda
>"forwarders first" přičemž forwarder je DNS providera (tj. nejdřív se
>hledá u providera a potom u mne), ale ať dělám co dělám tak se nic
>nelepší. Přímo přes IP se na server sice dostanu, ale přes doménu
>prostě ne.

Po několikaletém experimentování jsem se na všechny "forwarders" vykašlal.
Nastavte si DNS jakoby byl přímo v internetu a svoji doménu obsluhujte
tímto DNS.
Do resolv.conf dejte IP adresu svého stroje s DNS. Vaši vnitřní doménu
bude vyřizovat
váš vnitřní DNS, na internetu se bude hledat standardní cestou přes root
servery.
Ty by měly být nastavené jako zone "." { type hint; file "named.ca" }.
Soubor named.ca je v instalaci spolu s DNS serverem.

Petr Bravenec