C nebo C++ v serverove aplikaci na Linuxu - delsi

Zdenek Kabelac kabi na i.am
Pondělí Červenec 1 22:06:47 CEST 2002

Jarda wrote:

> Dobry den!
>
> Kdyz ono to ale k takove diskusi asi sklouzne. Podle meho
> nazoru nemuze dobry navrh toho serveru v C++ trvat nejak
> podstatne delsi dobu nez navrh v cistem C. Vyjimky podle me
> nejsou to nejpodstatnejsi, C++ umoznuje resit systemove takove

Pouzivat vyjimky je velmi spatny napad - jednotlive verze gcc
kompilatoru
pri nich ruzne kolabuji, neuvolnuji pamet a delaji jine vylomeninu.

Pokud je mozne se jim vyhnout uz pri navrhu doporucuji tak ucinit!!!
(pokud tedy nehodlate nutit uzivatele pouzivat nejposlednejsi gcc z CVS)
(stejne je to i s dynamickym pretypovanim)

> veci, jako je automaticke uvolnovani pameti, automaticke
> "nafukovani" poli pri pridavani prvku, tridy pro bezpecnou praci

To je tako blbost - na tohle si napisu v Cecku asi tak stejne
efektivni macro set, ktery se bude chovat stejne jako string nebo
vector.

> s retezci atd. Co se tyce te rychlosti - nic vam nebrani kriticka
> mista prepsat do nizkourovnoveho kodu. Ja jsem pro C++.

> nerozjizdejme

Myslim, ze s avifilem a C++ jsem si uzil celkem krusne chvilky - je
nebetycne slozitejsi napsat C++ kod, ktery jakztaks zkompilujete na
vsech
moznych i nemoznych hardwarech - prenositelnost napr na Sun a jine
platformy
je kapitolou sama pro sebe - neinicializuji se tam staticke tridy apod.

Proste pokud chcete mit zaruku jistoty a stability ze vam kod pobezi
vazne vsude - tak jedine Cecko - cas ktere ztratite tim, ze se budete
trochu vice pachtit s nekterymi zalezitostmi na ktere v C++ jsou ruzne
sablony apod se bohate vrati v tom, ze nebudete muset premyslet
proc to proboha zase nefuguje tam ci onde...

--
  .''`.    Zdenek Kabelac  kabi@{debian.org, users.sf.net, fi.muni.cz}
 : :' :          Debian GNU/Linux maintainer - www.debian.{org,cz}