Přestala fungovat maškaráda, hlásí: Protokol není k dispozici

Martin Kamín martinkamin na quick.cz
Úterý Červenec 2 13:30:06 CEST 2002

Zdravím všechny,

měl jsem na své vnitřní síti dva stroje (192.168.2.x), jeden s modemem do
internetu. Kdysi mi fungovala maškaráda a z druhého stroje jsem se dostal na
internet. Dnes (netuším proč) to nefunguje. Po startu ppp0 se spouštělo:

/sbin/ipchains -P forward DENY
/sbin/ipchains -A forward -i ppp0 -j MASQ
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

a všechno fungovalo. Dnes mi první řádek vrátí:
ipchains: Protokol není k dispozici

Poradíte? Naprosto ipchains nerozumím a nastavení jsem opsal z jedné knihy
(fungovalo to). V síti jsem nic neměnil (samba, ftp, apache, mysql apod.)

Díky
Martin K.