C nebo C++ v serverove aplikaci na Linuxu - delsi

Ing. Miloslav Ponkrác miloslav.ponkrac na infos.cz
Úterý Červenec 2 16:18:40 CEST 2002

> Vy pisete programy tak, ze si pisete vse od zacatku? Vetsina lidi
> pouziva docela dobrou vec zvanou knihovny kde jsou jiz hotove veci.
> To neni zalezitost jazyka, ale dostupnych jiz hotovych reseni.
> Pochopitelne, ze nemusite znova vymyslet "nafukovaci" string v C,
> ale staci se podivat trosku okolo sebe co jiz existuje.

Celá diskuse o C/C++ je tu postavená na hlavu. Vzájemně se tu dokazuje, co
kde lze, a co kde nelze. Knihovny samozřejmě používá každý, a nemusí o tom
ani vědět.

Já jsem nikdy nepsal o tom, že budu psát nafukovací string. Ale ať mě to
lidi prominou, fakt bych nechtěl používat, byť efektivně napsaný macro set v
C, raději efektivně napsanou třídu v nějakém objektovém jazyce. Ať je Java,
C++, nebo něco jiného. To je ale pouze můj názor.

Proto jsem psal ironicky o assembleru, a jen tak mimochodem, i ten
assembler, alespoň v pojetí Borlandu už je i objektový.

Budu trochu prostořeký. Celé je to o tom, že odepisuji na příspěvky, které
jen řeknou, chci se rozhodnout mezi C/C++, a vlastně ani neřeknou, za jakých
podmínek se chtějí rozhodovat. Co vlastně ta aplikace má dělat?

Dozvím se kritéria, že C++ má výhodu, že je robustní (není řečeno v jakém
smyslu), odchytí všechny chyby (to je otázka), C je rychlejší (kdo to
tvrdí?), atd.. Ale není řečeno, které vlastnosti a kritéria jsou důležité
pro vlastní projekt, protože není jasné, co ten inkognito projekt vlastně
potřebuje.

Tudíž všichni vaříme z vody.

Pokud se rozhoduje mezi C/C++, pak bych skoro jednoznačně volil C++, není-li
potřeba nadměrně šílená přenositelnost.

Pokud se rozhoduje mezi C a jinými jazyky, pak vlastně není jak poradit.

S pozdravem

Miloslav Ponkrác