FS pro spoustu "pidi" souboru

Ing. Vlastimil Pospíchal vpospichal na tiscali.cz
Čtvrtek Červenec 4 06:41:34 CEST 2002

On Thu, Jul 04, 2002 at 03:51:50AM +0200, Tibor Pittich wrote:
> Dňa 04. júl 2002 o 01:06, Milan Roubal napísal(a):
>
> unika mi zmysel takeho obrovskeho mailboxu. principialne sa to robi tak,
> ze posta sa rozdeluje do roznych tematicky zameranych priecinkov
> (napriklad procmailom) a v inboxe ostava akurat sukromna posta, alebo
> taka, ktora nezapadla do ziadneho pravidla na ulozenie predtym, nez mail
> "spadne" do default mailboxu..

MSOE si ukládá celou strukturu do jednoho souboru. V Linuxu se používá
buď mailbox (každá složka v jednom souboru), anebo maildir (každý mail
v samostatném souboru). Umístění do jednoho souboru (databáze) je
určitě také možné, ale na klientských stanicích neobvyklé.

Podle mne stačí rozhodit maily do souborů podle složek a ty pak umístit
do jednoho adresáře, např, ~/Mail, který je default pro Mutt. Takto mám
umístěných svých 600MB mailů a nemám problémy ani při archivaci.

Na maildir (spousta pidi souborů) by se hodil asi nejlépe ReiserFS,
který má dobrou podporu pro velký počet souborů v adresáři.

> potom je samozrejme celkom trivialne si postu spakovat a ulozit na
> cedecko podla rovnakeho tematickeho zameranie jednotlivych priecinkov.
> bolo by asi dost zlozite davat na cedecko 2GB subor...

Spakovaných 2GB mailů by se podle mne na CD vejít mělo. Jeví se mi to
však jako trochu nepraktické, pokud by to mělo být v jednom souboru.

Kit
--
Ing. Vlastimil Pospíchal
http://www.hoteldrnholec.cz