Mandrake server

Čtvrtek Červenec 4 13:14:13 CEST 2002

Dňa 04. júl 2002 o 12:09, Petr napísal(a):

> ako je na tom zo security Mandrake 8.2 ?
>
> velmi dobre. Grsecurity patch v jadre 2.4.18

toto by som rozhodne nepovazoval ako argument za "velmi dobre". sam
s nim mam dost velke problemy na smp masine a enterprise jadre. to je
mozno konstelacia kde to nie je prilis otestovane a potom z toho
pramenia problemy..

> Update pro sshd mel jako prvni...

na druhej strane pre apache ako posledni. to sa tiez neda celkom takto
jednoznacne povedat. zalezi od narocnosti problemu a roznych inych
okolnosti. v zasade plati samozrejme, ze mandrake vydava updaty pomerne
rychlo a v tomto patri medzi najlepsich, ale ako absolutorium opat nie..

> Nevim, co vede nektere jedince k nazoru, ze mdk na servery
> nepatri. Slysel jsem to uz nekolikrat, a vzdycky mi rekli
> - mno, zda se mi nejaky nestabilni... / nekdo rikal, ze...
> Kdyby mel nekdo nejaky konkretni argument, proc se mu zda mdk nevhodny
> pro servery, necht se prosim ozve.

to su tie klasicke slovne suboje a ak sa niektory jedinci nezdrzia
a rozvedu to aj v tomto threade, tak to bude opat dokolecka to iste.

ak som dobre vnimal argumenty proti, tak by sa dali zhrnut asi takto:
- distribucia primarne urcena na desktopy s uzivatelsky prijemnych
  designom
- chybajuce apt-get, alebo system portov (1. urpmi, 2. bohuzial (ale je
  tu openwall, ze..)
- pomerne vela casu, kym aj znaly clovek dostane instalaciu do
  "serveroveho" stavu
- nedostatocne zdokumentovane mandrake features

to asi tak v skratke, s niektorymi argumentami sa da suhlasit s inymi
polemizovat, nakoniec sa dostanem k tomu, ze ak s tym niekto vie robit,
tak vsetky potencionalne negativa su z jeho pohladu ovela mensie. to je
podobne, ako clovek nikdy neinstalujuci a nevidiaci distribucii XY by
z nej chcel mat hned sofistikovany system na mega-giga-ultra dolezity
server, router, blabal.. to pochopitelne neide, know-how je velmi
dolezita deviza..

co sa tyka stability, tak to je myslim uplne zcestne, pretoze mandrake,
ako jedna z distribucii, ktore drzia krok s dobou obsahuje takmer
identicke komponenty ako ine podobne distribucie, otazka je mozno vo
vhodnosti standardnych konfiguracii, standardneho nastavnia parametrov
jadra a podobne, ale rozhodne distributor nemoze zodpovedat totalne
a datailne za celu distribuciu a vsetky balik kompletne (snad to nebude
pochopene inak ako som to myslel:) ). cize stabilita je minimalne
porovnatelna s distribuciou, ktora je vydavana s priblizne rovnakou
filozofiou a nachadza sa na zhruba rovnakom mieste na casov osi svojho
vyvoja.

--
Linux 2.4.18-19mdk
Mandrake Linux release 8.3 (Cooker) for i586