BIND- drobné dotazy....

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Neděle Červenec 7 14:53:11 CEST 2002

"Zdenek Havrlik" <havrlz1 na feld.cvut.cz> writes:

> Zdravim.....
> tak se mi povedlo rozchodit BIND
>
> A jelikož mi to krásně chodí a jsem zvídavej zajímalo by mě následující:
> 1) v souboru root.cache  nebo podobném je seznam kořených serveru kterých se
> bind dotazuje když neví, prý si to ukládá do cache.
> Otázka: Ukládá to jenom do ramky nebo i na disk? , jestli na disk kam ?

Seznam korenovych nameserveru si uklada na disk. Aktualni stav jeho
cache si drzi v pameti. Obsah muzete zjistit zaslanim SIGINT procesu
named. Ten pak ulozi obsah sve cache do /var/tmp/named_dump.db

> Jestli do ramky tak asi uhodnu že při restartu to fšechno jaksi zmizí.... .

Ano zmizi. Proto neni vhodne velke nameservery restartovat, pouze
reloadovat (to jsou dve rozdilne operace).

Pokud je to vas soukromy DNS server, tak je to stejne uplne jedno.

> 2) onen root.cache obsahuje již zníněný servery, podařilo se mi stáhnout
> nějakou databázi, avšak jsou fšechny zřejmě v americe nebo kde.
> Otázka: Existuje nějanká jiná databáze, řekněme určená pro čechy a střední
> evrou, nebo čechy -evropa-svět? Jestli ano kdeže se dá pořídit?

Chcete naprostou blbost.

Brno, Czech Republic