C nebo C++ v serverove aplikaci na Linuxu - delsi

Vaclav Ovsik Vaclav.Ovsik na i.cz
Pondělí Červenec 8 10:21:40 CEST 2002

On Fri, Jul 05, 2002 at 12:01:13AM +0200, Ing. Miloslav Ponkrác wrote:
> Ale já pořád nechápu, proč by mělo u C++ jakékoli zpomalení vůči C vůbec
> nastat. Pokud tedy není program v C a program v C++ napsán trochu odlišným
> způsobem.

Asi byl myslen rozdil v rychlosti pri pouziti ciste objektoveho kodu
oproti ciste "neobjektovemu", coz ale jiste neni zrovna idealni
porovnani.
Se vzrustajici slozitosti a nabalovanim dalsiho kodu roste IMHO
pravdepodobnost, ze ten neobjektovy navrh muze byt nevhodny (a nakonec
horsi nez ten objektovy (rychlost a velikost)) a vede to
nakonec k tomu, ze se to stejne musi obcas prepsat. Nerikam, ze je to
pravidlo, jiste jsou i projekty, kde je jiz na zacatku jasne co to
presne ma delat a navrh je vyfiknut na miru.
Jinak rozdil v rychlosti mezi dobre navrzenym kodem v C (bez
optimalizace na ukor rozsiritelnosti) a C++ bude asi fakt zanedbatelny.

Zrovna stojim pred vyberem nejakeho toolkitu.
Uvazoval jsem o GTK+ (C s objektovym navrhem) a pak jsem narazil
na FLTK (C++).
Je pravda, ze se zase pokousim srovnavat nesrovnatelne, protoze GTK+ je
ponekud propracovana vice do hloubky nez FLTK, FLTK (www.fltk.org) je
psano zase prave aby to nebylo bloatware) ale bude dobre,
pokud si myslite, ze z C++ padaji jenom obri zkusite stahnout FLTK a prelozit
si to cele a kouknout na ty dema (adresar test) :-) (jak jseou velka,
jak to startuje ... oproti GTK+).
Myslim, ze je z toho dobre videt, ze i v C++ se da napsat usporny kod.

Bohuzel, FLTK se snazi po svem resit mrtve klavesy, coz je blbe. Takze
dokud se tohle nenapravi, je to pro ceskou klavesnici nepouzitelne.

--
Zito