Priradit jeden procesor aplikaci v smp

Úterý Červenec 9 07:41:56 CEST 2002

Petr Kristan píše:
> Zdravim.
>
> Prave jsem se stal stastnym majitelem dual cpu serveru a jedna klicova
> aplikace se mi zacala chovat divne. Svadim to na smp. Ale chtel bych to
> nejak overit, nebo nejak aplikaci umravnit. Proto mam dve otazky:
>
> Je mozne nejak odstavit jeden procesor v smp, krome vytazeni z patice?
	Nabootovat jádro bez podpory smp (RedHat například dodává vždy
dvě varianty, up a smp) nebo mu předat parametr nosmp, viz bootparam (7):
   `nosmp' a `maxcpus=N'
       (Pouze  je-li  definováno  __SMP__.)   Parametr `nosmp' či
       `maxcpus=0' zakáže podporu více procesorů; parametr  `max-
       cpus=N' omezí počet aktivních procesorů na N.

> Lze rici, aby uloha pouzivala jen jeden procesor?
	Jednoduše ne. K čemu by to mělo být dobré?