prechod firmy na linux-dotazy -- delsi

Martin Mačok martin.macok na underground.cz
Středa Červenec 10 08:30:34 CEST 2002

On Wed, Jul 10, 2002 at 12:56:00AM +0200, goldenfish na www.techo.cz wrote:
>  1) na pocitacich by melo bezet prostredi KDE (2 nebo 3).

KDE3 je vyrazne sviznejsi nez KDE2. Procesor na server by mel stacit
zhruba cokoliv od Athlon 800 nahoru. Na kazdeho soucasne
pristupujiciho uzivatele KDE bych pocital tak alespon 64MB RAM na
serveru (pokud si kazdy z nich pusti Mozillu(*) a OpenOffice, chtelo
by to alespon tech 128MB, mozna i vice). Pokud jede klientska cast
pres vzdaleny X server, melo by na klientu stacit tak tech 32-64MB RAM
a procesor kolem tech 200MHz.

(*) Konqueror v KDE3 je jiz celkem dost kvalitni web browser a zere mene
systemovych prostredku nez Mozilla, vetsine uzivatelu by asi
postacoval. Rovnez bych si vyzkousel posledni verze KOffice (1.2.x),
na jednoduche dokumenty (napisu/vytisknu/podepisu/zapomenu) by take
mohl stacit a je rovnez mensi zrout nez OOffice.

>  3) instalace.
>    na urcite kategorie pocitacu dle vykonu pro uzivatele na siti se
>  sestavi nejaky balik aplikaci spolecne s nejakou linuxovou distribuci.
>  a potom je treba tuto vyladenou distribuci naistalovat. jedna se ale o
>  vetsi pocet pocitacu, radove pres stovku. a mam jeden cas.

Vetsina novejsich distribuci podporuje automaticke instalace podle
nejakeho vzoru - jsem si jist, ze toto funguje s Red Hat Linuxem
i Mandrake Linuxem - viz dokumentace k distribucim.

>  4) MS Exchange : linuxova nahrada ???

Standardni unixova cesta je nainstalovat mail server, pop3 server,
imap server (kazdy nezavisle zvlast, muzete si vybrat ktery vam
vyhovuje). Pokud se jedna o vetsi mnozstvi uzivatelu (stovky/tisice),
jsou k dispozici i reseni s uzivateli/mailboxy v SQL databazi.

Jako mail server doporucuji postfix (defaultne v Mandrake), jako pop3
server popa3d (www.openwall.com). S imapem nemam moc zkusenosti, ale
nejaky imap server je vzdy v distribuci. Pokud chcete nejakeho molocha
typu eXchange (tedy "vse v jednom"), zkuste se podivat treba na Cyrus
(http://asg.web.cmu.edu/cyrus/).

Jako aplikacni server bych osobne volil Mandrake 8.2 (nebo pokud do te
doby vyjde novejsi, coz imho nebude drive nez v zari), v kterem je
KDE2 (ale lze stahnout a zkompilovat rpm balicky pro QT3 a KDE3).
Pocesteny OpenOffice je na http://oo-cs.sourceforge.net/ a novejsi
Mozillu si stahnete/zkompilujte z CVS (cvs checkout -r
MOZILLA_1_0_BRANCH ... viz www.mozilla.org).

--
         Martin Mačok                 http://underground.cz/
   martin.macok na underground.cz        http://Xtrmntr.org/ORBman/