Vztah mezi avgload a "zatizenim" procesoru z TOPu

Martin Mačok martin.macok na underground.cz
Čtvrtek Červenec 11 09:14:55 CEST 2002

On Thu, Jul 11, 2002 at 08:59:56AM +0200, Mirek Novak wrote:
> existuje nejaky primy vztah mezi avgload a procentualnim vyjadrenim
> zateze procesoru, zobrazovanym pomoci TOP?

Uplne primy ne, ale pokud je aktualni load >=1, tak by se procesor
nemel "flakat" a mel by hezky spoustet procesy, ktere potrebuji neco
delat, tedy nejaka CPU zatez by byt mela.

> Respektive, cim muzu ovlivnit hodnoty avgloadu.

Prepsanim aplikaci nebo kernelu :)

> Jestli tomu dobre rozumim je avgload "pocet procesu cekajicich na
> spusteni".

Zhruba, mozna presneji receno "prumerna delka fronty ready-to-run
procesu za poslednich 1/5/15 minut".

> Jde mi o to, ze ac mi top ukazuje cca 30% idle je 1 minutovy load
> 5 - dosahnu toho vykonamim db dotazu. V hardware by nemelo byt uzke
> misto...

Mozna ze dotaz do db neni ani tak moc narocny na CPU, jako spise na
meziprocesorovou komunikaci a jine I/O operace. Ja bych si s temi
cisly tak moc nelamal hlavu, dulezitejsi je, jak rychle se dana
databaze jevi z pohledu klienta. (Anebo by stalo za to dukladne
zanalyzovat uplne cely prubeh "vykonani db dotazu", tak muzete lepe
identifikovat uzka mista)

--
         Martin Mačok                 http://underground.cz/
   martin.macok na underground.cz        http://Xtrmntr.org/ORBman/