Spravce souboru ala MC nebo Wincmd

TOSOVSKY Ales tosovsky na znalecka.cz
Pondělí Červenec 15 10:52:18 CEST 2002

----
> to taky není ono, chybí TAB :-((
> já používám mc Konzoli (KDE) a zatím je to jediné přijatelné řešení
> (pokud si člověk zvykne na častější použití ESC :-)
=====================

No, ja jsem tady v konferenci videl odkaz na XNC
(http://www.xnc.dubna.su/),
takxem ho zkusil.

Ze zacatku se nezdal nic moc, ale postupne vidim, ze to je docela
dobra nahrada za Windows Commander - i kdyz tolik moznosti nema.

Spoustim ho takto: "xnc -to -plugin aqua", coz zpusobi, ze se s nim
nespousti konzola a nahraje se vzhled daleko lepsi nez default.

Pred prvnim spustenim jsem musel spustit konfiguracni program xncsetup,
jinak rval, ze nemuze najit nejake fonty.

Funguje TAB, funguji funkcni klavesy. Vnitrni editor je nejaky
divny, ale da se pomoci xncsetup nahradit jinym - dal jsem tam kate.

Umi prochazet vnitrky archivu (tar, zip, rpm, ...) a rozbalovat
jednoduse
jako pri kopirovani (F5). Muzete mu nastavit asociace souboru podle
pripony (napr. enter na *.mp3 otevrit v xmms, atd.).

Zvlastni je chovani mysiho menu, ktere se mi zprvu zdalo nefunkcni.
Ono funguje, ale tak, ze po dobu prochazeni musite celou dobu drzet
tlacitko mysi a spusten je ten prikaz, na kterem to tlacitko pustite.

Namisto disku ve WindowsCommanderu (AltF1, AltF2) se daji velmi dobre
pouzit zalozky, kterych je 9 (Ctrl+1, Ctrl+2, ....). Jediny maly problem
je, ze na zalozkach neni napsane jejich jmeno (jen cislo), takze si
musite
pamatovat, kam ktera vede (coz pri dennim pouzivani je docela dobre
mozne),
nebo na zalozku polozit sipku misi a nazev se vam zobrazi v tooltipu.

Jediné, co se mi nelíbí je, ze ignoruje prave tlacitko mysi,
to jen oznacuje soubory.

Behem prace se neda prepnout uzivatel, tak to resim tak, ze na plose
mam jeste jednu ikonku a mam nastaveno "spustit jako jiny uzivatel:
root".

--
zdravim
Tosovsky