Podpora VELKYCH diskovych poli

Martin `MJ' Mares mj na ucw.cz
Středa Červenec 17 17:05:05 CEST 2002

Zdravim!

> 1. Ako je to s filesystemami pri takychto kapacitach ? Zvlada to ext3 ? Alebo viete o vhodnejsom FS ?

ext3 bezi perfektne.

> 2. Nerobi problemy SMP a kombinacii s takymto FS ? (viem ze boli
> nejake problemy so softwarovym raidom a SMP, ten tu vsak neprichadza
> do uvahy)

Nemelo by.

> 3. A co SAMBA ? Nebudu s nou nejake problemy ? Subory nad 2GB by sa tam nemali vyskytovat.

V tom pripade je Sambe uplne jedno, nad jak velkym FS bezi.

> 4. Su pre taketo podmienky potrebne nejake specialne patche do kernelu ?

Nikoliv.

> Viem ze na vacsinou otazok by som mohol najst odpoved cez GOOGLE alebo
> v manualoch, ide mi vsak viac o prakticke skusenosti.

Nekolik malo praktickych zkusenosti uzivatele diskovych poli o radove
stovkach GB (servery okolo www.webfast.cz): nenarazil jsem na zadne
problemy, pouzivam ext2 a ext3 (reiserfs je zrovna na operacich,
ktere jsou pro mne kriticke, pomalejsi), v nekterych pripadech na SMP.
Pouze jsem misto HW RAIDu musel pouzit softwarovy, protoze potrebuji RAID0
[redundanci mam az na urovni serveru] a karty jsou obvykle optimalizovane
pro RAID5 a RAID0 na nich nebezi o nic rychleji (kdezto ten kernelovy
softwarovy, kdyz se mu da sikovna kombinace SCSI radicu, si vede
daleko lepe).

Jediny chytak, ktery mne napada, je, ze kernel nepodporuje (nebo alespon
nepodporoval, kdyz jsem se naposledy dival, a nevsiml jsem si, ze by
se od te doby neco zmenilo) disky vetsi nez 2TB (2^31 bloku).

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
It's God. No, not Richard Stallman, not Linus Torvalds, but God.