pristupova prava po nainstalovani rpm

Středa Červenec 17 23:17:13 CEST 2002

On Wed, 17 Jul 2002, Martin Hassman wrote:

> Vyborne, vyzkousel jsem, co jste mi poradil a (mozna?) jsme u jadra
> problemu:
>
> Tak zde je vypis
[...]
> Prava se zdaji byt v poradku az na jednu vec. Po nainstalovani baliku
> mel do adresare /usr/lib/perl5/site_perl/5.6.1/Cz pristup pouze root.
> Jak je videt, tak dany adresar ve vyse uvedenem seznamu neni, asi se
> predpoklada jeho existence pred instalovanim baliku. Ale adresar pred
> tim zrejme neexistoval, takze byl pri instalaci
> cstools-0.178-2.i386.rpm asi automaticky vytvoren a zrejme se pouzila
> hodnota umask roota.

To se jevi byt velice verohodnym vysvetlenim.

> Jestli to odhaduji spravne, tak by to mela byt chyba autora baliku, to
> by pak ale znamenalo, ze v kazdem rpm baliku, pokud si nejste jisti,
> ze napr. /usr/local/adresar1/adresar2/adresar3/ existuji, tak musite
> uvest v rpm adresar1, adresar2 i adresar3 (pak se nedivim, ze na to
> nekdo obcas zapomene).

Osobne si myslim, ze balik, co vytvari nejake svoje adresare, by mel mit
v sobe ten adresar obsazeny. I kdyz rpm by se mozna melo chovat nejak
konzistentne -- nebo aspon vydat varovani. Asi to nahlasim do Bugzilly.
Pro kontrolu: co mate za verzi rpm?

> Napada me vzdy pred instalaci nejakeho rpm nezapomenout vhodne
> nastavit umask. Nebo se to da vyresit jinak (a lip :-)? Jak to delate
> vy?

Ja tedy mam skoro porad umask 022 a tajna data vyrabim vetsinou v pred-
pripravenych adresarich, kam nikdo nesmi. Coz asi ma vetsina lidi, coz
zase vysvetluje, proc si podobneho problemu nikdo jiny nevsimnul.