SQL + synchronizace db

Michal Ludvig michal-linux na logix.cz
Čtvrtek Červenec 18 11:42:40 CEST 2002

Robert Pospíchal wrote:
> techto serveru synchronizovalo databazi. Reseni centralniho sql serveru je
> nepripustne, protoze sw ktery z neho bude tahat data je napsany spinave a
> vytezoval by vpn (meril jsem ze jeden klient by pro svuj beh potreboval
> nekdy I 256kbit/s linku).

MySQL umi replikaci jedni smerem (alespon v dobe kdy sem to pouzival,
tak to tak bylo). Funguje to tak, ze vsechny write-queries musi jit na
master server, ten je vzapeti distribuuje svym  zaloznim serverum a ti
pak mohou obsluhovat read-only dotazy. Protoze cteni z databaze je ve
spouste aplikaci mnohem vic nez zapisu, muze tohle reseni byt pomerne
vyhovujici. Problem je, ze musite z aplikace udrzovat spojeni na oba
servery.
Ta replikace nevyzaduje online pripojeni - kdyz se slave nehlasi, tak se
data sysluji v logu a teprve po navazani spojeni se poslou. Ja jsem
tohle pouzival k load-balancingu webovych serveru, kde je updatu minimum
  a byl jsem spokojen. Navic lze s timhle pristupem dobre delat zalohy -
muzete jednak mit jeden zalozni server s platnou databazi okamzite
pripraveny k nahrazeni nektereho umreteho a kdyz ho kazdy vecer shodite
a zazalohujete, tak klienti nic nepoznaji, protoze master furt pobezi.

> Resil nekdo pod linuxem synchronizaci databazi? Je mi jedno na jakem
> serveru, ktery sql server by jste mi doporucili? Pozaduji akorat jedine, aby
> k nemu byl ODBC klient na windows.

To myslim je. Viz www.mysql.com

Michal Ludvig