DJBdns riesenie pre SOHO

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Pátek Červenec 19 10:50:07 CEST 2002

Ahoj,

On Fri, Jul 19, 2002 at 09:31:42AM +0200, Pogac Daniel wrote:
> Ahojte
>
> Chcel by som sa opytat ako sa na DJBdns riesi nieco taketo.
>
> Mala firma pripojena cez Linux a MW do internetu.
> Na Linuxe by som chcel aby bezal DNS pre lokalnu domenu xxx.local, ale
> aj aby vedel najst stroje z internetu. Nikde kde som hladal som nenasiel
> nic preco by to nemalo chodit. Momentalne mam takyto stav.
>
> TinyDNS na lokalnom adapteri, dnscache na localhoste (musel byt aby som
> rezbehal maily)
> Ked vsak poziada lokalny user o DNS tak ju tiny neforwarduje do internetu.
> Nejdem na to nejako zle?

jdes na to presne obracene...

Na adapteru musi byt dnscache (to je resolver). V nastaveni
DNScache musi byt zajisteno, ze se domena .local hleda na
localhost-u (stejne tak revers!). Pak to pojede.

TinyDNS neumi odpovidat na zadne jine dotazy, nez jake ma ve sve
zone...

/etc/resolv.conf je pak nastaven na adresu adapteru...

Pokud bude treba, jeste upresnim...

> Daniel Pogač
> TatraSoft Group s.r.o.
> Sibírska 4