Vzdialene spustanie X-programov

Pavel 'Goldenfish' Kysilka goldenfish na linuxnetworks.cz
Neděle Červenec 21 01:36:45 CEST 2002

On Fri, 19 Jul 2002, Vladimir Sovic wrote:

zdravim,

> popis situacie:
> klient: 486, 16MB RAM, 170M disk
> 	Debian Potato-zakladna instalacia+X
> server: Athlon 1000, 256MB RAM,...,v buducnosti o dost lepsi

pridejte pamet . alespon 512 MB.skutecne.
zakladni instalace : doporucuju dat plnou, budete mit mene problemu s
doinstalovavanim baliku.

> 	RedHat 7.3
>
> Nastartujem klienta, spustim X-y, spusti sa xterm,
> spustim 'xhost server', konektnem sa telnetom, rloginom alebo ssh-ckom na server, nastavim premennu DISPLAY a spustim si KDE. Vsetko funguje, ako ma.
>
> Moj ciel:
> Uzivatel sputi klienta, nastartuje sa mu KDE zo servera bez toho, aby musel cokolvek pisat a bez zadavania mena a hesla. (ako kedy sa im spustala 95-ka)
>
> Otazka:
> Ako to najlepsie urobit? alebo len ako to urobit.
> rozmyslal som nejak cez rexec, rsh ...

zdravim,
predchazejicich par dnu jsem resil otazky okolo vzdaleneho serveru.

ke konfiguraci doporucuji precist dokumentaci typu <Neco>-HOWTO. usetrite
si mraky casu(vice nez procitani konferenci.
mrknete se na www.linuxdoc.org

jak konfigurovat si netroufam upresnovat. nemam plne znalosti.
ke konfiguraci muzete pouzit gdmconfig(ci nejak podobne se tato aplikace
jmenuje pod gnome. da se s tim konfigurovat castecne i pod kde.
je i v menu v X-kach.konfiguracni soubory predevsim
v adresari /etc/X11/xdm .

> Cez ssh to nieje moc vhodne, kvoli zatazi klienta a aj
> servera, kedze planujem na ten jeden server pripojit 10 klientov. Siet je 10MBit,dufam, ze to bude akotak stihat.
> Bude to to urobene pre najvascich laikov, musi to byt
> dost user-friendly, moja predstava je taka, ze uzivatel stlaci tlacitko POWER, chvilu pocka a potom uz len mysou sposti konqueror, mozillu alebo kword, nic viac.
> Neviem urobit, aby sa mi X-y po starte automaticky konektli na server a navyse, ked sa konektnem manualne, ostane tam visiet okno xterm.

neco se resi pres xinitrc soubor v domovskem adresari. vice fakt HOWTO.
nebo max X a dole v manu je marky odklazu na dalsi manualy.
a google :
keywords : X-server remote,xdm,kdm,HOWTO
Xdm-Howto

> Dalsi problem:
> Ako vyriesit problem, ked si user prinesie data na diskete. Musi ju vlozit do klienta, ale KDE bezi na serveri.
> Takisto neprichadza do uvahy, aby user mountoval diskety, preniesol si data na server a potom este naopak a nakoniec odmontoval. Musi to byt pre neho len klikanie mysou na styl M$.
> Poradte. Dik.

Info o provozu:
zatez :
pracuji ted na P120, 32 MB RAM a jsem pripojen vzdalene na PIII-500 1BG
RAM vzdaleny X-server. bezi to v pohode a dost rychle. server je vytezovan
minimalne, nejvice to jde na 80-100% pri startu aplikaci. je to zavisle na
znacne na pameti. pocitejte asi 50 MB na klienta(presneji uz to tady par
lidi poppisovalo v dotazu prechod firmy na linmux[projdete archiv
linux na linux.cz]).
zatizeni site (mereno pomoci iptraf):
start internet prohlizece(mozilla)
2-3s 700-1400 kb/s
potom se to ustaluje na nejaky 70-150kb/s .
podobne jsou na tom i jine aplikace.
v pohode jsem ted delal v gimpu (neni to tedy nejrychlejsi a
nejplynulejsi).to jelo obcas na 3500kb/s.
nejvetsi problem vidim starty aplikaci ci zapnuti vice pocitacu ve spicce.

naroky na sit. odhaduju, ze na 10MBitu by v pohode mohlo byt 8-10
uzivatelu(prohlizec, kancelarsky balik).
do 20 by se to dalo take zvladnout.
kdyztak v noci jeste neco podstatnyho napisu (bez zaruky).

zatim
--
******* Pavel 'Goldenfish' Kysilka ***********
*** Linux&multimedia&dv; PHP, C programator **