samba - odpojení svazku

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pondělí Červenec 22 14:55:10 CEST 2002

Přeji krásný den !

Mám drobný problém se sambou. Na server (puvodne RH6.2, postupne
upg na 7.1) jsem nainstaloval RH7.3, samba-2.2.3a-6. Jeden
sdileny svazek je prenosny disk, ktery si samba pripojuje a
odpojuje podle potreby :

[exthdd]
        comment = Prenosny disk
        path = /mnt/exthdd
        valid users = mbenes
        admin users = mbenes
        read list = mbenes
        write list = mbenes
        read only = No
        create mask = 0755
        hosts allow = 10.2. 10.0.
        map system = Yes
        map hidden = Yes
        exec = /bin/mount /mnt/exthdd
        preexec close = Yes
        postexec = umount /mnt/exthdd/

Pripojeni je OK, ale kdyz se z Wokenni stanice "odpojim",
neprovede se umount. Pritom stejne nastaveni v drivejsi verzi
samby chodilo.

Zkusil jsem zmenu na
"postexec = /bin/umount /mnt/exthdd/ 2>>/tmp/abc"
a dozvedel jsem se, ze :
"umount: zařízení /mnt/exthdd je již používáno"

Ale netusim kdo tam ma co otevreno - po odpojeni z Wokenniho
klienta muzu udelat umount rucne na serveru a projde to !

Kdyz to zmenim na
"postexec = /sbin/fuser /mnt/exthdd/ >>/tmp/abc", ohlasi
"/mnt/exthdd/:         4834c  4844c"

Vypis "ps ax" porizeny tesne PRED odpojenim hlasi :
4834 ?        S      0:00 smbd -D
 - proces 4844 neexistuje.

Netusite nekdo co to ma znamenat ? Vypada to, jako by samba v
dobe provadeni prikazu %postexec "stala na vedeni" a proto se
umount nepovede -> pak se to uvolni, ale uz to zasde nema kdo
odpojit. Diky za kazdy napad.

P.S. Zkusil jsem i zmenu "postexec" -> "root postexec", ale
chova se to stejne.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s