ftp.linux.cz + wget

Úterý Červenec 23 14:06:31 CEST 2002

Jan Kasprzak wrote:
> 	Neni na ISDN modemech treba mensi MTU? Ze by pak za WinRoute
> nemuselo fungovat PMTU discovery?

	Ano, nektere Win drivery s MTU sachuji (zejmena jeden nejmenovany ISDN
WinModem), nektere vsak nechavaji defaultni hodnoty...

> 	Jak vypada tcpdump nejakeho takoveho spojeni?

	Vypada to tak, ze se ustanovi spojeni (kanal), prenese se v datove casti
zhruba 30-800 KiB (velmi vyjimecne je to pres 1MiB) a na strane klienta
dojde k zatuhnuti - co je zajimave, neznam klienta (Win), ktery by
prohlasil po urcite dobe timeout (Windows Commander, radkovy ftp, MS IE,
NS Communicator, Mozilla, GetRight atd.) - vsechny do jednoho svorne
zatuhnou. V pripade serveru wu_ftpd kdyz se dalo storno/cancel apod.,
tak se dalo s klientem pracovat. V pripade, ze server byl proftpd, pak
proces byl na odstrel.

	Na strane serveru to konci po odeslani jednoho az dvou datovych packetu,
pote co bylo potvrzeno predchazejici okno, na ktere jiz nedorazi zadne
potvrzeni... - server se je v pravidelnych intervalech snazi posilat
znovu a porad dokolecka (dokonce ani server to po nejake dobe nevzdal).

	Dival jsem se i na ruzne 'socket config' parametry - v podstate se
wu_ftpd oproti proftpd nelisi.

	Sranda je, ze toto vsechno se deje asi tak 0.1% lidi v republice... a
vsichni maji stejne priznaky.

	Chybu v routovani/routerech atd. jsem hledal rovnez, posledni mile je
stejna, za jednim HUBem je nekolik pocitacu, pokud to same se deje proti
Win2k serveru, neni ZADNY problem. Problem je pouze, pokud je serverem
Linux (a bohuzel ani 2.4. jadra nejsou resenim).

	Je jedno, kde je konec - at uz treba u nas na BreezeNETu, na CESNET2
(VUT), CTT ISDN (ala LL), furt stejna pisnicka. Jedine co maji vsichni
spolecne - provoz jde pres NIX (ale zkousel jsem i v ramci site GIN
(modem) a taky).