unlink a rm -rf

Jirka Kosina jikos na jikos.cz
Úterý Červenec 23 16:04:49 CEST 2002

On 23 Jul 2002, Peter Ronai wrote:

> tak som sa chcel spytat ci niekto neviem v akom poradi sa deletuju
> polozlky v dire ak dame rm -rf dir
> je to podla inodov alebo podla abecedy?

Je to podle toho, v jakem poradi vraci polozky syscall getdents() (resp.
getdents64()). Ten vola interni funkci jadra vfs_readdir(), ktera vola
funkci readdir() filesystemu, na kterem se dany soubor nachazi. To, v
jakem poradi naplni strukturu funkce daneho filesystemu je asi ciste jeho
zalezitost.

Jak uz tu nekdo predvedl, tak je pravdepodobne, ze nektery fs ji plni
setridenou podle inode (ext2?), ale obecne se na to nelze asi bez pohledu
do zdrojaku daneho filesystemu spolehat.

--
JiKos.