Amavis

Peter Ronai peter.ronai na dionach.com
Středa Červenec 24 18:41:12 CEST 2002

On Wed, 2002-07-24 at 15:39, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	Ani sendmail -q ji nedoruci?

nie
mailq ukaze prazdu queue
ale /var/amavis dokazatelne obsahuje postu, ktora je odoslana a neprisla
nikam

> 1. Vymena sweepu (Sophos) za Sophie urychlila operace na Pentium 100MHz
> o 2 rady (15s vs. nemeritelne), myslim si, ze minimalne radove zlepseni
> lze ocekavat i u Vas.

idem skusit

> 2. Pro Vasi pozornost doporucuji parametry QueueLA (confQUEUE_LA),
> RefuseLA (confREFUSE_LA) sendmailu.

hej, o nich viem
asi mi s nimi zostava iba laborovat kym to nebude lepsie (snad o tom
napisem clanok az to pobezi ;)

> 3. Co treba dale ConnectionRateThrottle (confCONNECTION_RATE_THROTTLE),
> pripadne ForkEachJob a regulovat pocet procesu v systemu?

kolko asi tak?

> 4. Co treba parametry jako MinQueueAge, MaxDaemonChildren?

toto som teda este neskusal

> 5. /usr/share/doc/sendmail/doc/op.me jste cetl, zejmena kapitolu 4 - Tuning?

nie
sustredil som sa pravdupovediac na amavis samotny viac ako na
laborovanie zo sendmailom
skusil som vsetky mozne verzie amavisu a qmail a sendmail

> 	Kdybyste dal na dobra doporuceni...:-(

no skusam
nezhadzujem si ju kazdych pat minut

> 	Prave ctu, ze Sophie ma parametr:
>
>      --with-maxproc=NUM            max concurrent scans [20]
>
> BTW Sophie umi scanovat i po siti...:-) - co treba mit MTA a Antivir na
> ruznych strojich a mezi nimi prime spojeni? Vim, zpravidla je to luxus,
> ale kdyz po vas sefove chteji dorucovani pro desitky tisic lidi, tak
> holt neco zaplatit musi....

hej tak ako vsade na svete, chcu to hned a skoro zadarmo ....

> 	Co se tyka Amavisu - nejake pokusy o tuning tohoto softu jsou v
> Amavis-ng, nezkousel jsem, nevim. Co se tyce ostatnich komponent, IMHO
> naprosto jejich moznosti dostacuji k uspokojicimu behu (a to rikam z
> pozice, ze sice mam o rad mene mailu, ale taky mam o 2 generace starsi
> stroj a vse v pohode).

> 	??? A k cemu Vam perl vadi? Mam za to, ze amavisd se natahne do pameti,
> kod se prelozi (neco ala just-in-time compiler v Jave)

to je OT, ale JIT kompiluje do binariek namiesto do bytecodu, to je o
inom, perl je pomaly v tom ze sa musi znova nacitavat a predkompiluvat
do podoby, kde je spustitelny interpreterom. Ak sa natiahne do pamati
"predzuty" nie je ho treba predkompilovat a zostava rezidentne v pamati
takze to setri strojovy cas (nie vsak pamat ;)

> a pak uz bezi
> nativni rychlosti... - start je jednou pri startu systemu (v mem pripade
> asi 5-10s).

> 	Pokud to soft nema, tezko ho budete presvedcovat.... ostatne Amavis neni
> jediny prostrednik mezi MTA a antivirem. Pokud chcete odpovednost
> prenest na nekoho jineho - zkuste treba Kasperskyho - ten 'udajne'
> reseni nabizi - treba Vam nabidne - budete to mit na koho hazet... (at
> ukazi chlapci co skutecne umi).

aj sophos to dokaze, lenze tych skenerov by malo byt viac v rade - preto
vlastne padla volba na amavis. Existuje jeden komercny produkt tohoto
druhu, robi to antivir.de - ten je pisany v cecku ale je dost drahy, to
uz to moze byt aj mailsweeper....

> 	Ano, to je stav, ktery je IMHO v poradku, za predpokladu, ze /var/amavis
> je 1. fronta. Co dale?

no ani nie
jednak nie su fronty dve, lebo amavisd s milterom pouzivaju len jednu a
ked su tak ta prva je /var/spool/mqamavis. /var/amavis je runtime dir

dz

This message has been checked by Dionach for all known viruses using
MessageLabs Virus Scanning Service. For further information visit
http://www.dionach.com