MySQL -> ERROR2002

Michal Krause michal na krause.cz
Čtvrtek Červenec 25 09:43:45 CEST 2002

On 24/07/2002, xyzZ wrote:

> pomozte niekto... neviem ako spustim mysql. vsetky pokusy skoncili
> pri: ERROR 2002: Can't connect to local MySQL server socket
> '/var/lib/mysql/mysql' (neviem ci som to po sebe precital spravne)
> idealne by bolo to spustit ako root, pouzivam RH7.1 (z chipu), ide mi
> o vývoj v php

Vyse uvedena hlaska je od klienta a znamena, ze

a) server nebezi
	overeni: ps axw | grep mysqld
	reseni: nebezi-li, je treba jej spustit (na ruznych systemech
	ruzne, ale podle vyse recenoho bych si tipoval, ze pouzivate
	MySQL z RPM, takze tam asi budete mit neco jako
	/etc/rc.d/init.d/mysqld; pokud se mylim, hledejte skript
	safe_mysqld)
b) klient se snazi pouzit jiny socket, nez na kterem server posloucha
	overeni: zkuste se k serveru pripojit radkovym klientem mysql
	(ten by mel pouzivat stejny socket jako server, pokud je ze
	stejneho distribucniho balicku a Vy sam jste s tim nic
	neprovadel) jako root a po pripojeni provedte tuto query:
	show variables like 'socket'
	Value musi odpovidat tomu, co pise program, ktery se nedokazal
	k serveru pripojit (treba PHP).
	reseni: pokud se obe hodnoty lisi, zmente v jednom z programu
	(v serveru, ale lepe spise v klientovi) nastaveni. Vice viz
	dokumentace (serveru nebo klienta)
c) klient nedokaze socket otevrit, obvykle z duvodu nedostatecnych prav
	overeni: zjistete si, pod jakym uzivatelem bezi program, ktery
	se nedokaze pripojit (v pripade PHP, potazmo Apache, je to
	obvykle nobody nebo apache) a overte, zda ma pristup k soketu
	(chyba v nastaveni muze byt - a obvykle byva - v pravech
	adresare, v nemz je socket umisten).
	reseni: nastavte lepe prava adresare, do nejz dany uzivatel
	nemuze (pridejte napr. pravo execute pro ostatni, pripadne pro
	skupinu a tu zmente na takovou, jejimz clenem je uzivatel, pod
	nimz bezi klient)

Vice viz dokumentace:
http://www.mysql.cz/doc/C/a/Can_not_connect_to_server.html

S pozdravem
                        Informace (nejenom) ze sveta Linuxu      /\/  \

Vsetci by chceli byt van Goghmi, ale odrezat si ucho ani jeden.
                                                  J. Raz ve filmu Rabaka