RH Linux 7.3 a rustina

Radovan Garabik spam na melkor.dnp.fmph.uniba.sk
Pátek Červenec 26 12:50:19 CEST 2002

Libor Chocholaty <chocholaty na gncz.cz> wrote:
 : Dobry den,

 : chtel bych se zeptat, zda mate nekdo praktickou zkusenost s provozovanim
 : cestiny a rustiny na Linuxu. Jde mi o to, aby bylo mozne psat rusky i
 : cesky maily a dokumenty, pouzivat ICQ a podobne.

mam prakticke skusenosti so slovencinou a rustinou
treba si vybrat locale so znakovou sadou podporujucou
obidva jazyky - co znamena v praxi UTF-8.
Nastastie KDE sa sprava k UTF-8 kodovaniu vcelku priaznivo,
takze neprekonatelne problemy by nemali byt.
Ja pouzivam mutt-utf8 (balicek v debiane), ako editor vim 6.0
a s mailami nie su ziadne problemy.
Rusku klavesnicu (яверты) pod X11 som si napisal sam :-)
(lebo standartne rozlozenie klaves йцукен je nepouzitelne)
Co sa tyka ICQ tak licq text v UTF-8 posle, aj na druhej strane
spravne nastaveny LICQ spravu dobre zobrazi, ale z mojich
(obmedzenych) pokusov vyplyva ze ak je na druhej strane
ICQ pod MS Windows, tak UTF-8 text sa zobrazil uplne rozhaseny
(ako keby icq klient predpokladal ze to prislo v Windows system
codepage). Mozno sa to da niekde nastavit, mozno nove ICQ je na tom
lepsie, neviem....

| Radovan Garabik  http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik |
| __..--^^^--..__         garabik @ fmph . uniba . sk       |