Jak se dostat na roota bez hesla

OldFrog oldfrog na volny.cz
Sobota Červenec 27 00:38:14 CEST 2002

>  1. mohu se nejak dostat do pocitace a opravit nejak tento problem
>  nebo jsem odkazan na reinstal (coz by byla ma smrt, protoze kvuli
>  tomu jsem opustil Windows coby pracovni stanice), popr. natuknete
>  jak, delal jsem to na jinych Unix systemech, ale na RH nikdy a pro
>  me zname metody selhaly

Rescue rezim z CD nebo diskety, nahrat eventuelne modul pro radic
(napr. SCSI - je-li treba) a modul pro souborovy system (napr. reiserfs
- je-li treba), pripojit korenovy oddil, prejit do jeho adresare, prepnout
korenovy svazek pomoci prikazu "chroot . sh", spustit program chpasswd,
napsat "root:heslo_roota", stisknout CTRL+D, opustit chroot prostredi
opet pomoci klavesy CTRL+D, odpojit korenovy oddil linuxu, opustit
rescue linux a rebootovat. Chybove hlasky nebo dotazy psat sem.

Hodne stestni,
OldFrog.