Jak se dostat na roota bez hesla

Michal Vymazal gandalf na mbox.vol.cz
Sobota Červenec 27 13:59:27 CEST 2002

OldFrog wrote:

> Tak to by v obecnosti nepomohlo, protoze mne se
> v single user modu linux pta na heslo roota...
>
> OldFrog.

Zkuste tohle (ovsem neovereno a nevyzkouseno - kameny prosim do /dev/null).
1) Na nejakem jinem stroji si vytvorte uzivatele a zadejte mu heslo.
2) Na disketku si zkopirujte hash tohoto hesla z /etc/shadow
3) U "Zamceneho stroje" nyni nabootujte system z nejake jednodisketove
distribuce (treba tomsrtbt).
4) Pripojte partition, ktera obsahuje /etc adresar
5) Rootovi na "uzamcenem stroji" nyni do /etc/shadow prekopirujte hash toho
vaseho uzivatele.
6) Zkuste ted nabootovat normalni system z disku a zadat rootovi heslo onoho
vaseho uzivatele.

Podotykam - je to specialni pripad a je mozny JEN TEHDY (doufam), kdy mate
pristup ke konzoli "uzamceneho stroje". Proto se servery zamykaji a
serverovny jsou obklopeny minovym polem ......

--
Michal Vymazal
gandalf na mbox.vol.cz