Intel Itanium a chyba floating-point assist fault at ip XXX?

Michal Dobes dobes na tesnet.cz
Pondělí Červenec 29 14:15:18 CEST 2002

	Zdravim,

	bojuji tady marne s Intel Itanium pod 2.4.4-SMP a i
2.4.9-31smp se jevi uplne stejne.
Mam programe prelozeny z fortranovskej zdrojaku, co pocita nejake
"blbosti" a behem behu to neustale hazi do syslogu toto a bezi
to jako snek:
floating-point assist fault at ip 2000000000053ca2

Pri pruzkumu bojem po vyhledavacich jsem nasel, ze to je zpusobeno
vyvolanim kodu pro normalizaci cisel v FPU a toto se da pri snizeni
presnosti potlacit volbou -ffast-math pri kompilaci. Tak tohle
nemelo vubec zadny efekt. Pak jsem u HP jeste nasel, ze se na to
da pouzit i kus kodu:
#include <fenv.h>
fesetenv(FE_NONIEEE_ENV);

To jsem k tomu fortranu prilinkoval a i poustim na zacatku, hlaseni
z logu zmizelo, ale co se tyka vykonu, tak to na tom 800 Mhz Itaniu
bezi "jen" 26x pomaleji nez na Alfe EV68 1 GHz (a 4x pomaleji nez na
Duronu 600 Mhz :), coz se mi jevi vzhledem k cene jako trosku
neuspokojujici.
Resil jste nekdo neco podobneho?

	Majkl