Mount CD v Sambe

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Úterý Červenec 30 08:57:08 CEST 2002

> Dobry den,
>      a jak chcete zajistit to ze treba 10 procesu pouziva nejakou cestu
> ktera se odkazuje na to CD ?. Typicky 10 instanci bashe spustenych a jejich
> aktualni addr je nekde na tom CD.....

To prece neni moje starost - to at si hlida kernel.

Ja muzu udelat tyto dva kroky :
 - zadam z konzole "umount /mnt/cdrom"
 - stisknu tlacitko na mechanice

Pokud ma nejaky proces otevreny soubor z odpojovaneho svazku
nebo pokud tam ma nejaky proces svuj aktualni adresar, pak ten
prvni krok samozrejme neprojde. Kernel ohlasi chybu (neco jako
/mnt/cdrom is busy) a posle me k sipku.

Slo mi jen o to, ze po nainstalovani RH7.3 a jeho samby se
neprovadi postexec, resp. neprovadi se korektne. To pak znamena,
ze nepouzivane CD se musi odpojovat rucne (ten server nema ani
svuj monitor a pro tyto ucely ho musim extra pripojit, popr. to
udelat vzdalene) a az pak muzu CD vysunout. Pritom kdyby se
prikaz umount provedl "sam" jako reakce na vysouvaci tlacitko,
bylo by to z pohledu systemu stejne.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s