ANNOUNCE: Aktualizovano - TrueType fonts v X, navod.

Úterý Červenec 30 10:25:45 CEST 2002

Martin Kamín wrote:

> Pokud se nemylil - monopolizujici Windows - maji standardne TTF a osobne
> jsem NIKDY s tim nemel problem. Jen v pripade, kdyz se tak doinstaloval ATM.
>
> Proc Linux nema podobny pristup: proste 8 zakladnich fontu v unicode a
> hotovo. Univerzalita je v tomto pripade na obtiz.

	EHM a neni nahodou starosti X-serveru dodat font, ktery nejblize odpovida
me metrice, kterou si napr. pres xfontsel naspecifikuji a pak natvrdo
pouzivam v aplikaci? Co je aplikaci do toho, jake ve skutecnosti jsou v
systemu fonty, jakych metrik, formatu atd... to snad neni jeji prace.
Ona chce font a specifikuje ho charakteristikou. Pokud teto
charakteristice odpovida nejaky font presne (treba jen diky tomu, ze je
'jednoduse' skalovatelny (TTF, ATM...)) je to super, ale i v ostatnich
pripadech se musi X-server s tim vyporadat. (z hlediska API mate pocit,
ze ve Win16 az Win32 to je jinak?!)

	Je dobre si nejprve precist zakladni kameny 'X komponent' nez bezhlave
nadavat na aplikace...

PS: Vas pristup mi pripada, ze byste se uplne stejne rozciloval na
aplikaci, ze neni schopna Vam presmerovat vystup (okno) na Vami
pozadovanou lokaci z duvodu, o kterych naprosto nic nevi (a vedet
nemuze) - je to jeji vec? Neni, je to opet zalezitosti knihoven, v tomto
pripade samotneho 'CORE' - tedy X protokolu.