grub a disk na Promise (trochu delsi)

Vítězslav Života zivota na waksystem.cz
Úterý Červenec 30 11:23:42 CEST 2002

Dobry den vespolek preji !

Obracim se na Vas s nasledujicim problemem:

Mam board ASUS A7V s radicem Promise PDC20265 (ne RAID). Na nem mam
pripojeny disk
s nasledujicim rozdelenim:

/dev/hde1   *         1         2     16033+   1  FAT12
/dev/hde2             3      3736  29993355    f  Win95 Ext'd (LBA)
/dev/hde5             3      1307  10482381    7  HPFS/NTFS
/dev/hde6          1308      3265  15727603+   7  HPFS/NTFS
/dev/hde7          3266      3664   3204936   83  Linux
/dev/hde8          3665      3736    578308+  82  Linux swap

Na normalnim IDE mam jeden maly disk na prenaseni a zalohovani, ten se
mi v linuxu tvari jako hda5, z dalsiho popisu ho vynecham.

Rad bych zprovoznil dual-boot W2K s linuxem na hde7. Driv jsem to ke sve
spokojenosti delal pres bootmanager windows a lilo nainstalovanym na
hde7 s tim, ze jsem si musel prelozit jadro se zapnutym "Boot off-board
chipsets first support" a parametrem jadra ide=reverse (takze jsem mel
system na hda7), jinak LILO vypsalo LI a skoncilo.

Ale ted jsem musel preinstalovat system a napadlo me zkusit grub jako
bootmanager v MBR a bootovat z nej wokna i linux (RH73). Pri instalaci
systemu jsem se bal a nechal si grub nainstalovat ne do mbr ale do hde7
s tim, se si pak zazalohuju mbr a udelam to z ruky.

Muj /boot/grub/grub.conf vypada nasledovne
# grub.conf generated by anaconda
#
# Note that you do not have to rerun grub after making changes to this
# file
# NOTICE:  You do not have a /boot partition.  This means that
#          all kernel and initrd paths are relative to /, eg.
#          root (hd1,6)
#          kernel /boot/vmlinuz-version ro root=/dev/hde7
#          initrd /boot/initrd-version.img
#boot=/dev/hde7
default=0
timeout=10
splashimage=(hd1,6)/boot/grub/splash.xpm.gz
title Red Hat Linux (2.4.18-3)
         root (hd1,6)
         kernel /boot/vmlinuz-2.4.18-3 ro root=/dev/hde7
         initrd /boot/initrd-2.4.18-3.img
title DOS
         rootnoverify (hd1,0)
         chainloader +1

a /boot/grub/device.map takto :
-------------------------------
(fd0)     /dev/fd0
(hd1)     /dev/hde
-------------------------------

Kdyz nainstaluji grub do mbr disku at uz prikazy:
   root (hd1,6)
   find /boot/grub/stage1
   setup (hd1)
nebo
   grub-install /dev/hd1

po prebootovani vidim obrazovku plnou GRUBGRUBGRUBGRUBGRUBGRUBGRUB....

Kdyz nainstaluju grub na disketu (grub-install ('fd0')) a nabootuju z
ni, tak grub nabehne, muzu  z nej nabootovat linux, ale W2K ne,
bootmanager windows pise ze nemuze najit NTLDR.

Jeste jsem zkusil nechat grub v bootsectoru hde7, vykopirovat ho do
souboru na tu dosovou partition a pustit ho z boot manageru windows,
jako jsem to driv delal s LILO. Odpovedi mi bylo 'GRUB Geometry error',
nebo tak nejak.

Prosim Vas, ma nekdo, kdo docetl az sem, podobnou konfiguraci, ktera mu
chodi, nebo vi co delam blbe ? Stravil jsem s tim cele odpoledne a po
jednom mem dost hloupem uklepnuti se prisel na radu i gpart (mimochodem
bezva vec) :-).

Diky a preji hezky den

Vitezslav Zivota