Jak se dostat na roota bez hesla

Pavel ŠVARC stefan.samecek na volny.cz
Úterý Červenec 30 13:51:49 CEST 2002

David Tomsik napsal:

> stal jsem pred stejnym problemem a vyresil'sem ho reinstalaci (je to
> rychlejsi nez badat jak a pak ucinit, este rychlejsi je nebadat, ale
> vedet a ucinit tak ;).
myslím že to je řešení ve stylu MS Win a právě proto od nich spousta lidí
utíká. V tomto threadu již bylo řečeno jak tuto situaci snadno napravit.

> Problem vznikne po pridani noveho uzivatele nebo i skupiny v utilite
> "KUser" .. vzdy to skonci sejne - na PC se nelze nikterak prihlasit
> (zkouseno jen pres ttyX). Kdyz se pouzije RH utilita "User Manager",
> zadny vyse popsany problem se nevyskytne!
> Reseni spociva v NEpouzivani KUser ;)
vzhledem k tomu že zde již tento problém byl zmíněn vícekrát vyzkoušel jsem
tento nástroj, já většinou používám adduser, no a všechno funguje jak má
žádný problém nenastal změny oproti původním passwd a shadow jsou jen
přidání uživatele. Tak vám nějak nevím, používám RH7.3update.

Stefan