linux raid 5

Marcel Kolaja xkolaja na aurora.fi.muni.cz
Středa Červenec 31 22:01:08 CEST 2002

On Wed, Jul 31, 2002 at 09:41:42PM +0200, David Pirek wrote:

> mam na konferenci prosbu. Rad bych si postavil "masinku" se Sambou. Jde mi o
> velky diskovy prostor pro win a macos a o spolehlivost. Zaroven jsem trochu
> omezen naklady ve smyslu, ze by investice mela pohybovat v radu desetiticu a
> nikoliv nekolika statisicu :o). A nyni prijde ten dotaz. Chtel bych Vas
> pozadat na doporuceni radice a disku. Akceptovatelna kapacita zacina na 600
> GB. Muzete mne prosim nakopnout smerem na nejaky konkretni (cele reseni)

Hm, tak to nevím, jak se do toho požadavku s cenou vejdete.

> produkt radic (nejlepe s moznosti hotswapu disku) a nejake konkretni disky
> (24 hod/365 dni provoz)? IDE nebo SCSI ? Vim, ze je to dost obecny dotaz,

No v řadičích se moc nevyznám, ale my tady máme nějaký Adaptec, hlásí se
jako:

SCSI storage controller: Adaptec AHA-2940U2/W / 7890
aic7890/91: Ultra2 Wide Channel A

a jsme spokojeni. Je už asi trošku staršího data. :-)

Disky máme Seagaty (asi 8) od 18GB až po 180GB a ještě s žádným nebyl
problém. Pokud chcete hotswap, tak máte trochu problém, protože hotswap
disky se AFAIK nevyrábějí víc než cca 70GB a na 600GB jich bude muset být
moc :-)

S tou cenou: Jeden ten 180GB Seagate stojí asi 55 000,- Kč s DPH, do 600GB
budete potřebovat 4, takže zaplatíte 220 000,- Kč jenom za ty disky. :-)

Pokud budete mít hodně klientů, tak Vám doporučuji určitě SCSI.

>                        David

S pozdravem

Marcel Kolaja                              http://www.fi.muni.cz/~xkolaja/
NLPlab FI MU                                        http://nlp.fi.muni.cz/
"UNIX is basically a simple operating system, but you have to be a genius
to understand the simplicity."       -- Dennis Ritchie