linux raid 5

Zdenek Mazanec zdenek.mazanec na contactel.cz
Středa Červenec 31 22:19:17 CEST 2002

> omezen naklady ve smyslu, ze by investice mela pohybovat v radu desetiticu
> nikoliv nekolika statisicu :o). A nyni prijde ten dotaz. Chtel bych Vas
> pozadat na doporuceni radice a disku. Akceptovatelna kapacita zacina na
600
> GB. Muzete mne prosim nakopnout smerem na nejaky konkretni (cele reseni)
> produkt radic (nejlepe s moznosti hotswapu disku) a nejake konkretni disky
> (24 hod/365 dni provoz)? IDE nebo SCSI ? Vim, ze je to dost obecny dotaz,

No nevim, ale postavit spolehliv pole o velikosti 600G za investici v radu
desitisicu asi dost dobre nepujde, spolehlive a velkou zatez snasejici uz
urcite ne.

IMHO nejvetsi soucasne IDE disky maji 160G. Na raid 5 jich budete na 600G
potrebovat 5. K tomu vicekanalovy ide radic podporovany v linuxu a sw raid5.
K diskum slusne chlazeni. To by se do desetitisicu veslo (jako jedina
varianta)
Pokud to budete chtit postavit na scsi, coz by urcite nebylo od veci, tak
radic vyjde na 30.000, pokud pominu na vysku 4 palcovou baraccudu s
kapacitou pres 100G budete potrebovat 9 disku po 76G, k tomu externi bednu
do ktere je date ... v desetitisicich ani omylem.

---
Zdenek Mazanec, Contactel s.r.o.
http://mandrake.redbox.cz