United Linux, take 2

Michal Ludvig michal-linux na logix.cz
Pondělí Červen 3 10:46:01 CEST 2002

Peter Surda wrote:
> [...]
> trocha sklamany.  Zobrali tie nahorsie vlastnosti SuSE (neni volne dostupna
> binarna distribucia, YaST, uzavrety software), zrusili desktop aplikacie,
> ktore nie su jednoznacne pouzitelne v biznise a spravili z toho standard. Hmm.
> Na iste ucely to moze davat zmysel, bohuzial nie pre bezneho linuxaka. Je dost
> mozne, ze z financneho hladiska bude toto podujatie uspesne, ale podla mna sa
> na svojich sucasnych userov jednoducho vy****. Takze sa vlastne pre bezneho
> linuxaka odpisali, a ten prejde na jedno z trojice RedHat/Mandrake/Debian.

Vtip je v tom, ze UL nema byt pro bezneho Linuxaka, ale pro Enterprise
nasazeni. Jiste to nebude ani zdaleka zadarmo, stejne jako neni zadarmo
napr. RedHat Linux Advanced Server, ktery si z netu take zadarmo
stahnout nemuzete.

Co se tyka "Personal" distribuci jednotlivych zucastnenych spolecnosti,
tak si myslim, ze se zas tolik nezmeni. A to jsou prave ty verze, ktere
zajimaji Vami uvadeneho "bezneho Linuxaka".

> Je to ocividne snaha ziskat vacsi podiel na trhu v BIZNISE, i ked za cenu
> nezavislych userov/developerov. Kedze ziadnu ich aktualnu distribuciu
> nepouzivam, necitim sa "oklamany". Odhadujem, ze ich bezni uzivatelia prejdu
> na ine distra a v biznise sa im podari uspesne bojovat proti inym *nixom a
> windowsom. Takze viacmenej je vysledok pozitivny, aj ked som si to
> predstavoval inac.

Proc by uzivatele meli utikat k jinym distribucim? Myslite si, ze pote,
co RedHat uvedl Advanced Server a nedal ho zadarmo k dispozici, tak od
nej utekla spousta jeho drivejsich uzivatelu Personal verzi?

IMHO jste nepochopil smysl United Linuxu. Kdyz SuSE uvedlo Enterprise
Server, tak nikdo ani nepipnul. A ted ho proste chteji vyvijet spolu s
dalsimi spolecnostmi dohromady, protoze se tim jednak omezi pripadna
konkurence a druhak rozlozi naklady na vyvoj a certifikaci. Me to
pripada jako pomerne rozumne reseni, Vam ne?

> Ako sa na to pozeraju sucasni uzivatelia SuSE, Caldery, TurboLinuxu a
> Connectivy?

Jako na pomerne rozumny napad, ktery vsak pro me nebude mit skoro zadne
dusledky.

Michal Ludvig